60درصد درآمد واحدهای صنعتی سمنان صرف مواد اولیه می گردد

به گزارش بلاگ پو، رستم سعد الهی در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن اشاره به دغدغه های بخش فراوری در استان سمنان و بابیان اینکه 60 درصد درآمد واحدهای فراوریی صرف مواد اولیه می گردد، تأکید کرد: مهیاکردن شرایط فراوری نیازمند حمایت بخش های مختلفی است که یکی از این بخش ها، تهیه مواد اولیه مناسب محسوب می گردد که امروز به دلیل نوسانات ارزی و برخی مشکلات، متأسفانه دغدغه هایی را برای فراوریکنندگان ایجاد کرد است.

60درصد درآمد واحدهای صنعتی سمنان صرف مواد اولیه می گردد

وی خواستار نگاه ویژه مسئولان به مقوله فراوری گشت و اضافه نمود: حمایت از فراوریکنندگان برای تهیه مواد اولیه می تواند گام مهمی در تحقق شعار سال، مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی باگشت.

سامانه دسترسی به مواد اولیه کارساز نبود

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: نوسانات ارز و تهیه نقدینگی برای تهیه مواد اولیه همواره یکی از دغدغه های فراوریکنندگان محسوب می گردد که باید برای برطرف آن سازوکار جدی اندیشید.

سعد الهی بابیان اینکه یک راهکار پیشنهادی از سوی مسئولان برای برطرف این مشکل، سامانه دسترسی به مواد اولیه در طریق بهابازار اوراق بهادار بود، تأکید کرد: این طرح باوجود سیستم قیمت گذاری ویژه ای که داشت علناً نتوانست کمکی به واحدهای فراوریی متوسط و کوچک کند.

وی بابیان اینکه سامانه دسترسی به مواد اولیه کارساز نبود چراکه قیمت مواد اولیه در بهابازار لحظه ای تفاوت می کرد و همچنین واحد های عظیم صنعتی مواد اولیه را خریداری کردند، اضافه نمود: از سوی دیگر طرح تهیه مواد اولیه از طریق سامانه بورس باعث چند پاره گشتن فرایند تهیه مواد اولیه و همچنین تغییر و نوسان قیمت گذاری گشت که به نفع فراوری کنندگان نبود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: mehrnews.com
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 71

به "60درصد درآمد واحدهای صنعتی سمنان صرف مواد اولیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60درصد درآمد واحدهای صنعتی سمنان صرف مواد اولیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید