کاخ سفید لعنتی ، ماجرای ترامپ و رپینو

به گزارش بلاگ پو، ماجرای ابراز نفرت ورزشکاران مطرح آمریکایی علیه دونالد ترامپ ادامه دارد. تازه ترین مورد در این زمینه کاپیتان تیم ملی زنان آمریکاست: مگان رپینو

کاخ سفید لعنتی ، ماجرای ترامپ و رپینو

حالا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشارتوییتی کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا را به دلیل استفاده از لحنی غیرمحترمانه برای انتقاد از کاخ سفید مورد سرزنش قرار داده است.

  • سابقه ماجرا

مگان رپینو، کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا که در مسابقات جام دنیای 2019 فرانسه حضور دارد به تازگی در ویدیویی اعلام نموده بود که در صورت قهرمانی در این مسابقات قصد ندارد برای دیدار با ترامپ پا به کاخ سفید لعنتی بگذازد.

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به سخنان اخیر کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا روز چهارشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: مگان هرگز نباید نسبت به کاخ سفید، کشور و یا پرچم ما بی احترامی کند.

یورونیوز نوشت رپینو که به رک گویی و انتقاد از سیاست های دولت ترامپ شهرت دارد سه شنبه در ویدیوی کوتاهی که از سوی تارنمای مجله ایت بای ایت منتشر شد گفته بود: من به کاخ سفید لعنتی نمی روم. ما به آنجا دعوت نخواهیم شد.

دونالد ترامپ در پاسخ به این سخنان همچنین در واکنشی توییتری نوشت: من خود طرفدار سر سخت تیم آمریکا و فوتبال زنان هستم اما مگان قبل از سخن گفتن باید در زمین برنده گردد. رئیس جمهوری آمریکا سپس از این فرصت برای دعوت اعضای تیم فوتبال زنان آمریکا به کاخ سفید استفاده کرد و نوشت که آنها فارغ از هر نتیجه ای به کاخ سفید دعوت شده اند.

ترامپ در ادامه با کنایه ای به بسکتبالیست های آمریکا همچنین یادآور شد: غیر از بازیکنان ان بی ای (...) دیگر تیم های ورزشی بسیار مشتاق اند که به کاخ سفید بیایند.

اعضای تیم بسکتبال گلدن استیت پس از کسب قهرمانی ان بی ای در سال های 2017 و 2018 به دعوت رئیس جمهوری برای رفتن به کاخ سفید پاسخ منفی دادند. فیلادلفیا ایگلز، فاتح فینال مسابقات فوتبال آمریکایی موسوم به سوپربول در سال گذشته نیز همان رویه گلدن استیت را در پیش گرفت و دعوت دونالد ترامپ را رد کرد.

ترامپ پیش از این نیز کاپیتان تیم ملی آمریکا را به دلیل نخواندن سرود ملی آمریکا در جریان بازی های مقدماتی جام دنیای 2019 که در فرانسه جریان دارد مورد انتقاد قرار داده بود.

مگان رپینو که سابقه بازی در فرانسه و تیم المپیک لیون را نیز در کارنامه دارد از جمله ورزشکارانی است که سال 2016 به حرکت اعتراضی کالین کاپرنیک، بازیکن سیاهپوست تیم فوتبال آمریکایی سانفرانسیسکو پیوست.

بازیکنان لیگ فوتبال آمریکایی به پیروی از این اقدام اعتراضی با زانو زدن هنگام پخش سرود ملی آمریکا نسبت به رفتارهای خشونت آمیز و نژادپرستانه پلیس با سیاه پوستان واکنش نشان دادند.

تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی دنیا آدینه شب در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات باید به مصاف فرانسه، میزبان این رقابت های برود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8457

به "کاخ سفید لعنتی ، ماجرای ترامپ و رپینو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید لعنتی ، ماجرای ترامپ و رپینو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید