چشم انداز همکاری های اقتصادی-تجاری ترکمنستان و ژاپن

به گزارش بلاگ پو، وزیر امور خارجه ترکمنستان به همراه سفیر ژاپن در عشق آباد چشم انداز همکاری های اقتصادی-تجاری بین دو کشور را آنالیز کردند.

چشم انداز همکاری های اقتصادی-تجاری ترکمنستان و ژاپن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ترند، رشید مرودوف وزیر امور خارجه ترکمنستان و تاکاهیکو کاتسوماتا سفیر ژاپن در عشق آباد بر توسعه روابط دوجانبه به ویژه در حوزه های سیاسی، تجاری، مالی و فرهنگی تاکید کردند.

در این دیدار دو طرف درباره دستور کار کمیسیون مشترک مالی-تجاری بین دو کشور مصاحبه کردند. قرار است نشست آینده این کمیسیون در اواخر ماه مهم برگزار شود.

اخیرا هیئتی مالی-تجاری از ترکمنستان با سفر به توکیو با نمایندگان شرکت های ژاپنی خصوصا در بخش نفت و گاز مذاکره کردند.

این هیئت در دیدار با استاندار کاوازاکی درباره بهره برداری از یک کارخانه فراوری بنزین مصنوعی از گاز طبیعی در منطقه آهال ترکمنستان و نیز آغاز ساخت فاز دوم این کارخانه گفتگو کرد. در دیدار با روسای شرکت سوجیتز نیز ایجاد یک واحد فراوری کود فسفات در کارخانه شیمیایی ترکمن آباد مورد آنالیز نهاده شد. همچینن مذاکراتی برای ساخت یک کارخانه فراوری آمونیاک و اوره نیز با نمایندگان شرکت میتسوبیشی صورت پذیرفت.

در حال حاضر پروژه های زیربنایی مهمی از سوی شرکت های ژاپنی در زمینه فراوری آمونیاک و اوره و نیز پلیمر در ترکمنستان در حال اجرا است.

ترکمنستان که یکی از کشورهای مهم منطقه در زمینه تامین گاز طبیعی است، در سال های اخیر کوشش نموده تا فعالیت های مالی خود را در سایر عرصه ها گسترش دهد.

با سفر رسمی نخست وزیر ژاپن شینزو آبه به ترکمنستان در اکتبر 2015، یادداشت هایی در زمینه توسعه منابع طبیعی و زیرساخت های حمل و نقل ترکمنستان به امضای طرفین رسید. ارزش این توافقنامه ها بیش از 18 میلیارد دلار می باشد.

ژاپن اخیراً برای شرکت در پروژه توسعه زیرساخت های صنعتی بزرگترین میدان نفتی ترکمنستان به نام میدان گازی گالکینیش ابراز تمایل نموده است.

میدان گازی گالکینیش که به ادعای مقامات ترکمنستانی اکنون به عنوان دومین میدان بزرگ گازی جهان مشغول به فعالیت است، در جنوب این کشور واقع است که در سال 2007 و با ظرفیت فراوری 30 میلیارد متر مکعب گاز در سال با سرمایه گذاری حدود 10 میلیارد دلاری به بهره برداری صنعتی رسید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6551

به "چشم انداز همکاری های اقتصادی-تجاری ترکمنستان و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز همکاری های اقتصادی-تجاری ترکمنستان و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید