وزیر سابق دارایی پاکستان: ترامپ سیاست را از نفت تفکیک کند

به گزارش بلاگ پو، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر سابق دارایی پاکستان تصمیم آمریکا مبنی بر تمدید نشدن معافیت خرید نفت ایران برای هشت کشور را بی فایده دانست و خطاب به دونالد ترامپ گفت: واشنگتن باید دنیای سیاست را از تجارت نفت تفکیک کند.

وزیر سابق دارایی پاکستان: ترامپ سیاست را از نفت تفکیک کند

سلمان شاه اقتصاد دان مشهور پاکستانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اسلام آباد گفت: تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران به سود هیچ کس نیست و آمریکا نباید تجارت نفت را قربانی سیاست کند.

وی اضافه کرد: تصمیم آمریکا برای عدم تمدید معافیت خرید نفت ایران زیاد داوم نخواهد داشت زیرا این وضعیت باعث ایجاد بی ثباتی در بازار نفت می گردد.

دکتر سلمان درخصوص واکنش خریداران نفت ایران به تصمیم آمریکا، گفت: باید منتظر ماند و دید که مشتریان بزرگ نفت ایران به ویژه چین و هند چگونه به تصمیم واشنگتن پاسخ خواهند داد زیرا آنان از بزرگترین مصرف نمایندگان نفت ایران به شمار می روند.

کارشناس ارشد امور مالی پاکستان اضافه کرد: قیمت نفت در بازار جهانی در حال افزایش است و اقدام ضدایرانی آمریکا باعث تشدید وضعیت در بازار جهانی نفت خواهد شد با این حال باید دید که کشورهای مذکور چگونه می خواهند با طرح واشنگتن مقابله نمایند.

وی گفت: نفت یک عنصر مهم در اقتصاد جهانی محسوب می گردد بنابراین باید سیاست را از تجارت نفت جدا کرد در غیراین صورت عملکرد بازار بین المللی زیر سوال خواهد رفت.

سلمان شاه با اشاره به اینکه سیاست دولت ترامپ در قبال ایران در مقایسه با سیاست دوره اوباما کاملا متفاوت است، اضافه کرد: ترامپ از سیاست ضدتعامل و ضدمذاکرات در قبال ایران پیروی می نماید در حالی که آنان پیش تر به طور یکجانبه از برجام نیز خارج شدند بنابراین اتخاذ چنین سیاست و تصمیم ها باعث بی ثباتی در منطقه می گردد.

وزیر سابق دارایی پاکستان گفت: زمانی که جنگ افغانستان رو به خاتمه است به جای رویارویی سیاسی باید به فکر توسعه مالی باشیم و بر روی مسائل معیشتی تمرکز داشته باشیم.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گذشته اعلام نمود که این کشور از این پس دیگر معافیتی از تحریم ها برای واردنمایندگان نفت ایران اعمال نخواهد کرد.

آمریکا بدنبال افزایش فشارها به ایران بوده و در این راستا از تمدید معافیت خرید نفت ایران از سوی هشت کشور دیگر خودداری کرد.

بر این اساس ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران از ماه می، کشورهای دیگر را نیز که به خواسته آمریکا عمل ننمایند تهدید به اعمال تحریم نموده است.

این در حالیست که اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده است.

بازار نفت با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بهای نفت بوده که بیشترین میزان افزایش در 2019 بوده است.

آساق*272*274**1663**

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6498

به "وزیر سابق دارایی پاکستان: ترامپ سیاست را از نفت تفکیک کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر سابق دارایی پاکستان: ترامپ سیاست را از نفت تفکیک کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید