نشستی برای ارتقای آموزش عالی، غلامی برنامه های سال جدید وزارت علوم را تشریح کرد

به گزارش بلاگ پو، وزیر علوم با تشریح برنامه های این وزارتخانه در سال جدید، گفت: شبکه علمی استانی ایجاد می کنیم و سه مرکز باهم به صورت واحدهای هماهنگ فعالیت می نمایند.

نشستی برای ارتقای آموزش عالی، غلامی برنامه های سال جدید وزارت علوم را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، نشست هم اندیشی وزیر علوم با اساتید و صاحبنظران برجسته آموزش عالی که از صبح امروز در محل وزارت علوم برگزارشده بود، به کار خود انتها داد.

در این نشست اساتید از دانشگاه های سراسر کشور حضور داشتند و دغدغه ها و نیازمندی های حوزه آموزش عالی را مطرح کردند.

در انتها این نشست و پس از شنیدن سخنان نمایندگان دانشگاه ها وزیر علوم به ارائه شرحی پیرامون اظهارات اساتید پرداخت.

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در انتها این هم اندیشی گفت: در بخش قابل توجهی نگاه نقادانه به بخش های مختلف اموزش عالی است که همواره باید برای تغییر و اصلاح ان به سمت بهبود و ارتقای سیستم آماده باشیم.

وی اضافه نمود: تحول در دانشگاه ها و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم اهمیت دارد و کوششمان و محور مهم و اولیه وزارت علوم، کیفی سازی مراکز اموزش عالی است همچنین این نکته را نباید فراموش کرد که از دانشگاه های منفرد نمی توان انتظار برون داد داشت چون امکان سرمایه کذاری زیاد ندارند.

غلامی ادامه داد: در سال گذشته طرح اولیه و برنامه مراکز اموزش عالی تدوین شده است برهمین اساس درباره موضوع انحلال دانشگاه ها و مراکز اموزشی اعلام می کنم که هیچ موسسه ای در این طرح منحل نمی گردد.

وی اضافه نمود: شبکه علمی به صورت استانی ایجاد می کنیم و سه مرکز باهم به صورت واحدهای هماهنگ فعالیت می نمایند. بخشی از نگرانی ها که ناشی از ضعف ساختاری بود با این طرح برطرف می گردد.

وی درباره تقلب علمی در دانشگاه ها شرح داد:دانشگاه ها با پیگیری وزارتخانه در حال تدوین جلوگیری از این اتفاق هستند البته ما قدرت ضابط قضایی نداریم ولی همکاران موارد مستند را گزارش می نمایند. اگر کشف گردد استادی اجازه این کار را به دانشجو داده ، تمام امتیاز استاد و دانشجو سلب و حتی مدرک دانشجو باطل می گردد.

غلامی توضیح داد: انتظار از دانشگاه ها به خاطر شرایط فعلی و کلان کشور وجود دارد امیدواریم دانشگاه بتواند در یک فضای هماهنگ به سمت یک ارتباط مناسب با صنعت و جامعه پیش رود.

وی در مورد فعالیت های دانشگاه در حادثه سیل اخیر گفت: پس از وقوع حادثه سیل علاوه بر حضور دانشگاهیان در منطقه سیل زده چندین گروه علمی برای آنالیز و برطرف عوارض فیزیکی سیل فعالیت می نمایند تا برنامه جدی برای پیشگیری وقوع چنین حوادثی تدوین نمایند.

وی تاکید نمود: در تداوم این هم اندیشی ها کوشش می کنیم مباحث را به صورت موضوعی مطرح کنیم تا نظرات علاوه بر ارائه به صورت مکتوب هم ارائه شوند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: همچنین چند دانشگاه و مرکز علمی را ذیل یک دانشگاه بزرگ قرار می دهیم چرا که در حال حاضر الگوی دانشگاه های بزرگ در کشور اجرا شده و نتیجه داشته است به همین منظور می خواهیم با تجمیع دانشگاه های کوچک آنها را ارتقا دهیم. همچنین باتوجه به دغدغه بودجه اعلام می کنم که تخصیص بودجه دانشگاه ها سال جاری به طور کامل انجام می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6198

به "نشستی برای ارتقای آموزش عالی، غلامی برنامه های سال جدید وزارت علوم را تشریح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشستی برای ارتقای آموزش عالی، غلامی برنامه های سال جدید وزارت علوم را تشریح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید