منشأ تغییرات آب و هوایی زمین در هاله ای از ابهام فرو رفت

به گزارش بلاگ پو، یک تئوری کلیدی نشان می دهد که تحولات آب و هوایی مرتبط با صخره های Himalayan ممکن است سرمایش طی 15 میلیون سال گذشته را نتواند توجیه کند.

منشأ تغییرات آب و هوایی زمین در هاله ای از ابهام فرو رفت

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، یک تئوری کلیدی نشان می دهد که تحولات آب و هوایی مرتبط با صخره های Himalayan ممکن است سرمایش طی 15 میلیون سال گذشته را نتواند توجیه کند. این مطالعه می تواند دلایل بیشتر ایجاد تغییرات طولانی مدت آب و هوا را روشن کند. این مطالعه بر روی سرمایش طولانی مدتی تمرکز می کند که قبل از گرم شدن زمین با گاز های گلخانه ای رخ داده بود

یایر روزنتال از پروفسوران دانشگاه راجر می گوید: یافته های ما اگر ثابت شود ابهامات بیشتری در پی خواهد داشت. اگر دلیل سرمایش هوازدگی صخره های Himalayan نباشد پس دلیل آن چیست؟

دهه ها فرضیه این بود که برخورد صفحه هند و قاره آسیا باعث ایجاد صخره Himalayan در سطح زمین شده و آن ها را در برابر هوازدگی آسیب پذیر می کند. این هوازدگی باعث به دام انداخت کربن دی اکسید که یک گار گلخانه ای مهم است می شود. اما این فرضیه تایید نشده است.

بیش از میلیون ها سال، صخره های هوازده کربن دی اکسید را می گیرند و رودخانه ها آن ها را تا اقیانوس به عنوان کربن معدنی محلول با خود می برند. این کربن بوسیله جلبک ها برای ساختن پوسته های کلسیم کربناتی استفاده می شوند. وقتی جلبک می میرد اسکلت آن ها به کف اقیانوس ها رفته و کربن اتمسفر در رسوبات ته دریا دفن می شوند.

اگر هوازدگی افزایش پیداکند، انباشتگی کلسیم کربنات در کف اقیانوس نیز افزایش پیدا می کند. اما بعد از مطالعه ده ها هسته رسوبات ته دریا با استفاده از یک برنامه حفاری بین المللی اقیانوسی، محققان یافتند که میزان کلسیم کربنات پوسته ها به میزان قابل توجهی طی 15 میلیون سال کاهش پیدا کرده است. این موضوع مشخص می کند که ممکن نیست فرسودگی صخره ها عامل سرمایش طولانی مدت باشد.

در ضمنً، دانشمندان جلبکی به نام Coccolithophore یافتند که با کاهش کربن دی اکسید طی 15 میلیون سال، این جلبک خود را وفق داده و تولید کلسیم کربناتش را کاهش داده. این موضوع ظاهرا در مطالعه قبلی در نظر گرفته نشده بوده است.

دانشمندان بسیاری معتقدند که اسیدیته بالای اقیانوس ها به علت سطح بالای کربن دی اکسید، کلسیم کربنات را در جلبک ها بویژه در آینده نزدیک کاهش خواهد داد.

آزمایشگاه Rosenthal اکنون با مطالعه تکامل کلسیم و سایر عناصر موجود در اقیانوس در تلاش است به این سؤالات پاسخ دهد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12930

به "منشأ تغییرات آب و هوایی زمین در هاله ای از ابهام فرو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشأ تغییرات آب و هوایی زمین در هاله ای از ابهام فرو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید