مشهورترین رستوران های دنیا از نظر ستاره میشلن

به گزارش بلاگ پو، یکی از دلایل سفر ممکن است لذت بردن از عذاها و رستوران ها باشد. اما کدام رستوران ها بهترین در جهان هستند؟ ستاره میشلن یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین سیستم های رتبه بندی رستوران ها در جهان است. این سیستم توسط شرکت لاستیک سازی میشلن در سال 1900 ایجاد شد تا به رانندگان فرانسوی نشان دهد که امکانات محلی مانند رستوران ها و مراکز تعمیرات در کجا قرار دارند. اما در سال 1926، میشلن شروع به امتیاز دادن به رستوران ها بر اساس کیفیت غذای آنها کرد.

امروزه، ستاره میشلن به رستوران هایی اعطا می شود که از بالاترین استانداردهای کیفیت غذا، نوشیدنی و خدمات برخوردار هستند. بازرسان میشلن به طور ناشناس از رستوران ها بازدید می کنند و همه جنبه های رستوران را ارزیابی می کنند، از جمله کیفیت مواد اولیه، خلاقیت سرآشپز، ارائه غذا و فضای رستوران.

مشهورترین رستوران های دنیا از نظر ستاره میشلن

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

دریافت ستاره میشلن برای یک رستوران افتخار بزرگی است و می تواند به طور چشمگیری بر شهرت و تجارت آن تأثیر بگذارد. در سال 2023، تنها 331 رستوران در سراسر جهان موفق به دریافت سه ستاره میشلن شده اند که بالاترین رتبه بندی این سیستم است.

در این مقاله، به مشهورترین رستوران های دنیا از نظر ستاره میشلن خواهیم پرداخت و نگاهی به برخی از ویژگی های منحصر به فرد آنها خواهیم انداخت.

رستوران های ستاره دار میشلن به سه دسته تقسیم می شوند:

  • یک ستاره: رستورانی بسیار خوب که ارزش توقف دارد.
  • دو ستاره: رستورانی با آشپزی عالی که ارزش تغییر مسیر دارد.
  • سه ستاره: رستورانی با غذای استثنایی که ارزش یک مسافرت ویژه را دارد.

در حال حاضر، بیش از 1800 رستوران در سراسر جهان دارای ستاره میشلن هستند. از این تعداد، 130 رستوران دارای سه ستاره میشلن هستند.

1. رستوران L'Arpège در پاریس، فرانسه (3 ستاره میشلن)

رستوران L'Arpège یکی از مشهورترین رستوران های جهان است و سه ستاره میشلن دارد. این رستوران توسط سرآشپز آلن پاسارد اداره می شود که به خاطر استفاده از سبزیجات تازه و محلی در غذاهایش شناخته شده است. L'Arpège همچنین دارای یک باغ سبزیجات خودگردان است که بسیاری از مواد اولیه رستوران را تأمین می کند. این رستوران به دلیل استفاده از مواد اولیه تازه و فصلی و غذاهای خلاقانه خود شناخته شده است.

رستوران Mirazur در Menton، فرانسه (3 ستاره میشلن)

رستوران Mirazur یکی دیگر از رستوران های برتر جهان است که توسط سرآشپز Mauro Colagreco اداره می شود. این رستوران به دلیل غذاهای مدیترانه ای خود و چشم انداز زیبای خود از دریای مدیترانه شناخته شده است.

رستوران Eleven Madison Park در نیویورک، ایالات متحده (3 ستاره میشلن)

رستوران Eleven Madison Park یکی از بهترین رستوران های ایالات متحده است که توسط سرآشپز Daniel Humm اداره می شود. این رستوران به دلیل غذاهای مدرن آمریکایی خود و استفاده از مواد اولیه محلی شناخته شده است.

رستوران Noma در کپنهاگ، دانمارک (2 ستاره میشلن)

رستوران Noma یکی دیگر از رستوران های مشهور جهان است که سه ستاره میشلن دارد. این رستوران توسط سرآشپز رنه ردزپی (René Redzepi) اداره می شود که به خاطر استفاده از مواد اولیه محلی و فصلی در غذاهایش شناخته شده است. Noma همچنین به خاطر ارائه غذاهای مدرن، خلاقانه و نوآورانه اش مشهور است.

رستوران Eleven Madison Park در نیویورک، ایالات متحده

رستوران Eleven Madison Park یکی از بهترین رستوران های ایالات متحده است و سه ستاره میشلن دارد. این رستوران توسط سرآشپز دانیل هام اداره می شود که به خاطر ارائه غذاهای مدرن آمریکایی با استفاده از مواد اولیه محلی و فصلی شناخته شده است. Eleven Madison Park همچنین به خاطر ارائه یک تجربه غذاخوری منحصر به فرد و مجلل مشهور است.

رستوران Osteria Francescana در Modena، ایتالیا (3 ستاره میشلن)

رستوران Osteria Francescana یکی از بهترین رستوران های ایتالیا است و سه ستاره میشلن دارد. این رستوران توسط سرآشپز ماسیمو بوتورا (Massimo Bottura) اداره می شود که به خاطر ارائه غذاهای مدرن ایتالیایی با استفاده از مواد اولیه محلی و فصلی شناخته شده است. Osteria Francescana همچنین به خاطر ارائه یک لیست شراب گسترده و باکیفیت مشهور است.

رستوران El Celler de Can Roca در Girona، اسپانیا (3 ستاره میشلن)

رستوران El Celler de Can Roca یکی از بهترین رستوران های اسپانیا است و سه ستاره میشلن دارد. این رستوران توسط سه برادر به نام های جوآن، جوزپ و جوردی روکا اداره می شود. هر یک از برادران مسئولیت متفاوتی در رستوران دارد: جوآن مسئول آشپزخانه، جوزپ مسئول نوشیدنی و جوردی مسئول شیرینی جات است. El Celler de Can Roca به خاطر ارائه غذاهای خلاقانه و نوآورانه با استفاده از مواد اولیه محلی و فصلی شناخته شده است.

رستوران Gaggan در بانکوک، تایلند (2 ستاره میشلن)

رستوران Gaggan یکی از بهترین رستوران های آسیا است که توسط سرآشپز Gaggan Anand اداره می شود. این رستوران به دلیل غذاهای مدرن هندی خود و استفاده از مواد اولیه محلی شناخته شده است.

رستوران Central در لیما، پرو (4 ستاره میشلن)

رستوران Central یکی از بهترین رستوران های آمریکای جنوبی است که توسط سرآشپز Virgilio Martinez اداره می شود. این رستوران به دلیل غذاهای مدرن پرویی خود و استفاده از مواد اولیه محلی آمازون شناخته شده است.

رستوران Pujol در مکزیکو سیتی، مکزیک (2 ستاره میشلن)

رستوران Pujol یکی از بهترین رستوران های آمریکای مرکزی است که توسط سرآشپز Enrique Olvera اداره می شود. این رستوران به دلیل غذاهای مدرن مکزیکی خود و استفاده از مواد اولیه محلی شناخته شده است.

رستوران Mugaritz در Errenteria، اسپانیا (2 ستاره میشلن)

رستوران Mugaritz یکی دیگر از رستوران های برتر اسپانیا است که توسط سرآشپز Andoni Luis Aduriz اداره می شود. این رستوران به دلیل غذاهای مدرن باسکی خود و استفاده از مواد اولیه محلی شناخته شده است.

اینها فقط تعدادی از مشهورترین رستوران های دنیا از نظر ستاره میشلن هستند. صدها رستوران ستاره دار میشلن دیگر در سراسر جهان وجود دارند که تجربیات غذاخوری فراموش نشدنی را ارائه می دهند.

اگر به دنبال یک تجربه غذاخوری منحصر به فرد و استثنایی هستید، توصیه می کنیم یکی از رستوران های ستاره دار میشلن را امتحان کنید. البته فراموش نکنید که برای این تجربه باید هزینه بالایی بپردازید.

انتشار: 10 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1043

به "مشهورترین رستوران های دنیا از نظر ستاره میشلن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین رستوران های دنیا از نظر ستاره میشلن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید