سینما به فیلم های بیشتری درباره طبقه متوسط اجتماع نیاز دارد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کارگردان های انگلیسی با اعتراض به ترسیم جنبه های کاپیتالیسیتی فرهنگ طبقه متوسط، گفتند باید به جای درام های مقطعی به مسایل مردمی توجه بیشتر شود.

سینما به فیلم های بیشتری درباره طبقه متوسط اجتماع نیاز دارد

این نشست که برای توجه بیشتر بر سینمای لندن ترتیب داده شده بود در کنفرانس مطبوعاتی فیلم شهر به شهر: لندن نظرات کارگردان های بریتانیایی را منعکس کرد.

کارگردان دیوید فار یکی از 6 فیلمساز بریتانیایی حاضر در این پانل، گفت بریتانیا هنوز به نوعی دیوانگی حول موضوع ها مبتلاست. شماری از کارگردان ها بیشتر به درام های مقطعی یا رئالیسم اجتماعی معتقدند و همین صنعت را دچار محدودیت کرده است. وی گفت: ساخت فیلم های مد روز درباره مردم مد روز که توسط مردمی مد روز ساخته می شوند، مرا واقعا دیوانه می کند.

اولین فیلم بلند این کارگردان با عنوان پایین دستی ها درباره نبرد روانی یک زوج از طبقه متوسط با همسایه های زیر پله ای شان برای اولین بار در تورنتو به نمایش درآمد.

تام جنس فیلمساز بلژیکی که 20 سال است در لندن به کار فیلمسازی مشغول است نیز گفت فیلم های کافی درباره طبقه متوسط ساخته نمی شود. او از کارگردان هایی مثل اندرو هی و جونا هوگ برای توجه به این جنبه از زندگی بریتانیایی تقدیر کرد و گفت: شمار طبقه متوسط خیلی بیشتر از طبقه کارگر، تبهکارها یا فروشندگان مواد مخدر است.

مایکل کیتون -جونز که با درامی کم بودجه با عنوان ترانه شهری درباره یک دختر آشفته که یاد می گیرد از انرژی اش در آوازخوانی استفاده کند گفت: طبقه متوسط حرف زیادی برای گفتن در صنعت فیلم دارند.

فیلمساز دیگر این نشست الین کنستانتین بود که با فیلمش روح شمالی در این جشنواره شرکت کرده بود. فیلم او درباره موسیقی مردمی بریتانیا بود و این فیلمساز معتقد بود صنعت فیلم بریتانیا رابطه ضعیفی با بازار آمریکا دارد. وی گفت با داشتن زبانی مشترک باید بیشتر به این رابطه توجه کرد.

در نهایت، این پنل به بحران املاک لندن پرداخت. دیوید فار فاصله بین ثروتمند و فقیر را به طور خارق العاده ای زیاد خواند و گفت مانند تمام شهرهایی که هنر در آنها منفجر می شود، پول به سرعت حرکت می کند. کیتون-جونز هم گفت بهترین نکته لندن این است که ثروتمند و فقیر کنار هم زندگی می کنند و صنعت فیلم باید تلاش بیشتری برای نشان دادن این حقیقت روی پرده بزرگ انجام دهد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22195

به "سینما به فیلم های بیشتری درباره طبقه متوسط اجتماع نیاز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما به فیلم های بیشتری درباره طبقه متوسط اجتماع نیاز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید