خبرنگاران ادامه شیوع کرونا؛ شرکت های هواپیمایی دنیا روی خط زیان

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران - یاتا نهاد اصلی ناظر بر هوانوردی بازرگانی دنیا روز سه شنبه هشدار داد که به دلیل ادامه شیوع بیماری کووید-19 و کاهش چشمگیر سفرها، مجموع زیان شرکت های هواپیمایی در امسال و آینده به مبلغ 157 میلیارد دلار خواهد رسید.

خبرنگاران ادامه شیوع کرونا؛ شرکت های هواپیمایی دنیا روی خط زیان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز از پاریس؛ این پیش بینی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) در واکنش به دومین موج ابتلا به ویروس کرونا و بسته شدن بازارهای عمده دنیا، دورنمای صنعت هوانورد را بیشتر از پیش تیره و تار نموده است.

با اینکه یاتا در ماه ژوئن (تابستان) پیش بینی نموده بود که شرکت های هواپیمایی در این دوره 2 ساله بالغ بر 100 میلیارد دلار زیان نمایند، اما اکنون این مبلغ برای امسال به 118 میلیارد و 500 میلیون دلار و برای سال آینده به 38 میلیارد و 700 میلیون دلار افزایش داده است.

این دورنمای تیره تاکید بیشتری بر چالش های رویاروی صنعت هوانوردی به رغم انتشار خبرهای امیدوار نماینده در باره ساخت چند گونه واکسن برای بیماری کووید -19 است که توزیع و کاربرد آن در سراسر دنیای تا سال آینده طول خواهد کشید.

به گفته الکساندر دو جونیاک مدیر کل یاتا؛ این واکسن ها تا پیش از میانه 2021 اثر مثبتی بر اقتصاد دنیا نخواهد داشت.

بر اساس پیش بینی یاتا که دربرگیرنده بازگشایی بعضی گذرگاه های مرزی تا نیمه سال آینده در پی افزایش تست های تشخیص کووید 19 و کاربرد واکسن کروناست؛ شمار مسافران امسال از چهار میلیارد و 500 میلیون دلار در سال 2019 به یک میلیارد و 800 میلیون تن می رسد، اما این متغیر در سال آینده با اندکی بهبود به 2 میلیارد و 800 میلیون تن بازخواهد گشت. همچنین انتظار می رود درآمد سال 2020 شرکت های هواپیمایی از حمل مسافر با سقوط 69 درصدی به 191 میلیارد دلار برسد.

یاتا بر درخواست خود از دولت ها برای جایگزین کردن مقررات سخت قرنطینه و جلوگیری از سفر با اجرای برنامه های گسترده آزمایش تشخیص کرونا تاکید نمود.

دوجونیاک با اشاره به اجرای برنامه های آزمایش کرونا در فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، آمریکا و سنگاپور گفت که شاهد اجرای تدریجی توصیه هایمان در بعضی کشورها هستیم. او با اشاره به اجباری شدن احتمالی تزریق واکسن برای سفرها در مسافت های طولانی، در باره موثر بودن این رویکرد در همه جا ابراز تردید کرد و گفت: این مقررات مانع سفر افرادی خواهد شد که از تزریق واکسن خودداری می نمایند. در حالی که اجرای برنامه های سازماندهی شده و منظم تست تشخیص کرونا، برای بازگشایی مرزها بیشتر از واکسن اهمیت دارد.

بر اساس آمار یاتا؛ حمل و نقل هوایی تنها نقطه روشن و امیدبخش این صنعت به شمار می رود، زیرا با زمین گیر شدن پروازهای مسافری، نرخ کرایه باربری هوایی بالارفته تا جایی که به رغم افت 11.6 درصدی وزن بار در امسال و رسیدن به 54 میلیون و 200 هزار تن، شاید درآمد کل این بخش با افزایش 15 درصدی به 117 میلیارد و 700 میلیون دلار برسد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38573

به "خبرنگاران ادامه شیوع کرونا؛ شرکت های هواپیمایی دنیا روی خط زیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادامه شیوع کرونا؛ شرکت های هواپیمایی دنیا روی خط زیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید