ام وی ام X22 در مصاف با کراس اوورهای بازار ایران

به گزارش بلاگ پو، کمپانی چری، خودروساز مشهور چینی است که محصولات زیادی را به کشور ما ارائه کرده و هنوز هم در این بازار حضور دارد.

ام وی ام X22 در مصاف با کراس اوورهای بازار ایران

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، کمپانی چری، خودروساز مشهور چینی است که محصولات زیادی را به کشور ما ارائه کرده و هنوز هم در این بازار حضور دارد. تعدادی از این محصولات با نام تجاری ام وی ام عرضه می شود که کراس اوور X22 یکی از آنهاست. کراس اوور کوچک شرکت چری که در خود کشور چین با نام تیگو 3 معرفی و شناخته می شود. همزمان با ام وی ام X22 کراس اوورهای کوچک چینی دیگری هم در بازار وجود دارند که بازار رقابت بین آنها داغ شده است. در این مطلب، نیم نگاهی به این رقابت انداخته ایم.

کراس اوورهای چینی ارزش خرید دارند؟

جک S3، چانگان SC35، ساندرو استپ وی و پژو 2008 تعدادی از رقبای قدرتمند ام وی ام X22 در بازار ایران هستند. خودروهای چینی در سال های اخیر خیز بلندی برای فتح بازارهای دنیا برداشته اند. در خیابان های ایران هم نمونه های مختلف سدان و شاسی بلند را شاهدیم که با چهره هایی نه چندان جذاب، ولی با آپشن های فراوان و قیمت مناسب تر از خودروهای اروپایی و کره ای، گوی سبقت را از رقبایشان می ربایند. برای بررسی قیمت و خرید ام وی ام X22 در دیوار می توان همزمان مقایسه این خودرو با دیگر کراس اوورهای موجود در بازار را هم مشاهده کرد.

اما برویم سراغ این سؤال که آیا کراس اوورهای چینی ارزش خرید دارند؟ برای پاسخ به این سؤال لازم است که نگاهی به بخش طراحی و فنی خودروها داشته باشیم. از نظر طراحی ظاهری خودروهای چینی صاحب سبک خاصی نیستند. اوایل بیشتر خودروهای چینی کپی کاری از طراحی خودروهای دیگر بودند، اما چند سالی است که با به کار دریافت طراحان اروپایی، به زبان طراحی خاصی رسیده اند. چری هم در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته است. ام وی ام X22 در زمینه طراحی ظاهری از جک S3 و ساندرو استپ وی ظاهری بهتر و قابل توجه تری دارد، اما در برابر پژو 2008 با طراحی اروپایی و چانگان با طراحی متفاوت از خودروهای چینی در پله پایین تری می ایستد.

موتور 1.5 لیتری ام وی ام X22 با قدرت 105 اسب بخار در مقایسه با موتور 1.5 لیتری چانگان که قدرتی برابر با 122 اسب بخار تولید می کند، ضعیف تر به نظر می رسد. اما حجم و قدرت موتور ام وی ام X22 با پژو 2008 و ساندرو استپ وی تقریبا برابر است. خودروهای چینی برای ماندن در بازار رقابت دنیا، استفاده از تنوع آپشن ها را در دستور کار خود قرار داده اند. امکاناتی مانند سانروف، کروز کنترل، سیستم های ترمز و پایداری متنوع، کیسه های هوا و گرمکن و سردکن صندلی ها در بیشتر خودروهای چینی دیده می شوند. ام وی ام X22 هم از این امر مستثنا نیست. در زمینه آپشن های رفاهی ، ام وی ام X22 با چانگان و پژو 2008 تقریبا برابرند و پر آپشن هستند. اما رنو استپ وی از آنجایی که خودرویی اقتصادی به حساب می آید از اغلب این امکانات بی بهره مانده است. مصرف سوخت ام وی ام X22 هم مانند پژو 2008 حدود 6 لیتر در 100 کیلومتر است، اما ساندرو استپ وی با 8 لیتر و چانگان CS35 با 7 لیتر، خودروهای پر مصرف تری هستند.

آیا ام وی ام X22 خودروی ایمنی است؟

کماکان مشکل بازار ضعیف خودروهای دست دوم چینی گریبان تولیدات این کشور را در ایران گرفته است. موردی که برای محصولات پژو و رنو اصلا به چشم نخورده است. منبع اطلاعات ما در این مورد می تواند سایت های خرید و فروش خودرو باشد که اطلاعات خرید و فروش انواع خودروهای چینی و اروپایی را می توان در آنها مقایسه کرد. نکته منفی در مورد بسیاری از خودروهای چینی، بحث امنیت این خودروهاست. بیشتر تولیدات چینی، ستاره های ایمنی خود را از شرکت های استاندارد ایمنی چین دریافت کرده اند که چندان مورد اعتماد نیست و همیشه محل تردید بوده اند. از طرفی تست تصادف برای این خودروها وجود ندارد. اتفاقی که در مورد پژو 2008 یا ساندرو استپ وی نیفتاده است. ولی سازندگان خودرو در چین با قرار دادن کیسه های هوای متعدد برای راننده و سرنشینان خودرو و همچنین قرار دادن سیستم های ترمز مناسب در خودرو تا حدودی امنیت سرنشینان را تأمین می کنند. اما به هر حال امنیت به معنای استانداردهای اروپایی در خودروهای چینی وجود ندارد یا این که به نوعی ناقص است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26506

به "ام وی ام X22 در مصاف با کراس اوورهای بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ام وی ام X22 در مصاف با کراس اوورهای بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید