ژاوی: خوشحال شدم مودریچ برنده The Best شد

به گزارش بلاگ پو، هافبک اسپانیایی از این که هافبک رئال مادرید جایزه The Best را کسب کرد خوشحال شده است.

ژاوی: خوشحال شدم مودریچ برنده The Best شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آس، ژاوی ارناندس در یک مصاحبه رادیویی درباره فوتبال، تیم های مورد علاقه اش، دیگو سیمئونه، نحوه بازی تیم ها، دوران پپ گواردیولا و دیگر موضوعات صحبت کرد.

هافبک اسپانیایی گفت: فوتبال کنونی خسته نماینده است. تیم های زیادی دفاعی بازی می نمایند. آنها فوتبال یکنواختی را به نمایش می گذارند. تیم هایی که با ترکیب 1-5-4 بازی می نمایند و نمی خواهند مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند حوصله مرا سر می برند. کاملا می دانم در آینده تیمم چگونه بازی خواهد نمود. این تیم، برتری خود را با در اختیار داشتن توپ نشان خواهد داد. تیم سرزنده ای خواهد بود، مانند زمانی که در بارسلونا حضور داشتم.

هافبک پیشین بارسلونا در ادامه به تیم مورد علاقه اش اشاره نمود و گفت: اتلتیک بیلبائوی بریسو را دوست دارم. همچنین رئال بتیس کیکه ستین را دوست دارم. از دیدن بازی آنها لذت می برم چون می خواهند ایده های جدید را به نمایش بگذارند. با این حال گواردیولا سرمربی است که توجه ام روی آن است. منچسترسیتی را دوست دارم و از تماشای بازی این تیم لذت می برم. همه چیز را بررسی می کنم.

او درباره سیمئونه اظهار کرد: از لحاظ تاکتیکی پیشرفت زیادی کردیم و تقریبا بهره بردن از فضاهای خالی غیرممکن شده است. همه تیم ها سعی می نمایند فضاها را ببندند. همچنین از لحاظ فیزیکی به سختی می توان بهتر شد. کسی که بیشترین استفاده را از این شرایط می برد سیمئونه است. حمله کردن جلوی دفاع تیم سیمئونه خیلی سخت است. آنها می دانند چگونه بازی نمایند و فضاها را کاهش دهند. همه جا را پوشش می دهند. سیمئونه معتقد است تیمش نیازی به توپ ندارد. مهم ترین ویژگی سیمئونه این است که می داند چگونه ایده هایش را به بازیکنان انتقال دهد. این تنها راه رقابت با بارسلونا و رئال مادرید است و سیمئونه توانسته به آن دست یابد.

ستاره پیشین تیم ملی فوتبال اسپانیا اضافه کرد: بهترین راه بازی کردن 10 نفر مقابل 10 نفر است یعنی با یک بازیکن کمتر. گاهی اوقات بازی تیم هایی که یکی از بازیکنانشان را از دست دادند تماشا کردم و نحوه بازی دو تیم کاملا عوض شده است. فضاها خیلی زیاد است و بیشتر می توان تهاجمی بازی کرد. این موضوع اجازه نمی دهد بازی یکنواخت گردد و تیم ها حمله می نمایند.

ژاوی به نحوه مربیگری اش در آینده اشاره نمود و گفت: خودم را با بازیکنانی که در اختیار دارم وفق نمی دهم. من ایده کاملا مشخصی از نحوه بازی تیمم دارم. تمام کوشش خود را خواهم کرد که بازیکنانم باور نمایند این بهترین راه چاره است. زمانی که آغاز به کار کردم بهترین بازیکنان دنیا را در اختیار نخواهم داشت اما ماموریت من این است به نحوی ایده هایم را به بازیکنانم ارائه دهم که بتوانند آن را در زمین به اجرا درآورند. برای من از همه مهم تر در اختیار داشتن توپ است و سپس بهره بردن از این طریق است. من در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا رشد کردم و با این روش توانستیم به همه چیز دست یابیم. تنها پیروزی برای من مهم نیست.

بازیکن اسپانیایی درباره دوران گواردیولا گفت: در بارسلونا همیشه می پرسیدم چرا. ما این امتیاز را از دست داده بودیم. گواردیولا تحول عظیمی در دنیا فوتبال ایجاد کرد. یک قبل و بعد از گواردیولا وجود دارد. حریفان ابتدا فکر می نمایند چگونه این تیم را کنترل نمایند اما همیشه شکست می خورند. با گواردیولا می دانستیم تیم ها نسبت به ما خیلی به تاکتیک فکر نمی نمایند. این موضوع باعث برتری مان می شد به خصوص برابر تیم های انگلیسی.

هافبک السد در سرانجام به لوکا مودریچ اشاره نمود و گفت: او بازیکن خیلی باهوشی است و به همین خاطر از من قوی تر است. خوشحال شدم که برنده جایزه The Best شد. در هنگام جوایز نباید به رنگ تیم ها توجه کرد. عاشقان فوتبال تنها فوتبال زیبا برایشان مهم است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2609

به "ژاوی: خوشحال شدم مودریچ برنده The Best شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاوی: خوشحال شدم مودریچ برنده The Best شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید