هت تریک تاریخی علی کریمی برابر کره جنوبی با گزارش کره ای

به گزارش بلاگ پو، تیم ملی فوتبال ایران با درخشش علی کریمی در سال 2004 یکی از درخشان ترین بازی های خود برابر کره جنوبی را با یک پیروزی پر گل پشت سر گذاشت.

هت تریک تاریخی علی کریمی برابر کره جنوبی با گزارش کره ای

به گزارش خبرنگاران، تیم های فوتبال ایران و کره جنوبی بازی های حساس و زیبایی را برابر هم انجام داده اند. یکی از این بازی ها در سال 2004 و در جام ملت ها برگزار گردید؛ مسابقه ای سخت که با شیرینی برای ایرانی ها به سرانجام رسید.

این مسابقه سنتی در مرحله یک چهارم نهایی برگزار می شد. کره جنوبی در گروهش اول و ایران دوم شده بودند تا برای رسیدن به نیمه نهایی برابر هم قرار بگیرند. بازیکنان ایران با سرمربیگری برانکو در دقیقه 10 دروازه لی وون جائه را باز کرد تا کره ای ها اولین گل خود در این رقابت ها را دریافت نمایند. شش دقیقه بعد سئول کی هیون بازی را به تساوی کشاند اما کریمی چهار دقیقه بعد از گل کره با ضربه سر باز هم ایران پیش انداخت تا خبر از یک ماراتن فوتبالی بدهد. بازی جذاب دو تیم در دقیقه 25 با گل لی دونگ گوک 2 بر 2 شد تا نیمه اول با همین نتیجه به سرانجام برسد.

شش دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم ارسال مهدوی کیا از سمت راست در نزدیکی خط دروازه کره با مدافع این تیم برخورد کرد تا گل سوم ایران روی اشتباه مدافع حریف به ثمر برسد؛ هرچند اگر توپ از مدافع رد می شد دایی پشت سر او برای گلزنی آماده بود. کره ای ها که نمی خواستند خاطره شکست 6 بر 2 برابر ایران در سال 1996 برایشان تکرار گردد، در دقیقه 68 توسط کیم نام ایل باز هم بازی را به تساوی کشیدند تا هیجان مسابقه به اوج برسد. بازی کم کم به وقت های اضافه نزدیک می شد که علی کریمی روی ارسال مهدوی کیا و در شلوغی محوطه جریمه کره جنوبی گل سوم خودش و چهارم ایران را وارد دروازه حریف کرد تا شب رویایی اش را تکمیل کند؛ کاری که دایی و خداداد در سال 96 کردند، این بار با درخشش مهدوی کیا و کریمی رقم خورد.

این مسابقه با همین نتیجه به سرانجام رسید اما تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی برابر چین میزبان در ضربات پنالتی بازنده شد و با پیروزی برابر بحرین در رده بندی یک مدال برنز دیگر به افتخارات فوتبال ایران کرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3753

به "هت تریک تاریخی علی کریمی برابر کره جنوبی با گزارش کره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هت تریک تاریخی علی کریمی برابر کره جنوبی با گزارش کره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید