درخواست ایجاد 70 واحد بومگردی در مهریز در دست آنالیز است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سید محمد رستگاری در مراسم افتتاح بزرگترین واحد بومگردی استان یزد در شهرستان مهریز با اشاره به اینکه گردشگری اولویت اول سند توسعه شهرستان مهریز است، گفت: متاسفانه شهرستان مهریز با وجود توانمندی ها و قابلیت های بالای گردشگری در بحث زیرساخت های این صنعت به ویژه در مناطق روستایی و ییلاقی با مشکلاتی روبرو است.

درخواست ایجاد 70 واحد بومگردی در مهریز در دست آنالیز است

وی، بومگردی روسای گل افشان را اولین بومگردی در دهستان میانکوه بخش مرکزی مهریز خواند و بیان نمود: در این دهستان 10 روستای ییلاقی و دیدنی وجود دارد که به طور عمده هم استانی ها در ایام تعطیل از آنها برای گذراندن اوقات فراغت خود بهره می گیرند.

فرماندار مهریز گفت: با ایجاد چنین مجموعه های اقامتی در این منطقه می توانیم شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت های گردشگری روستاهای مهریز باشیم.

رستگاری با اشاره به ارائه 70 درخواست ایجاد بومگردی در شهرستان مهریز مطرح کرد: تاکنون هفت مورد از این اقامتگاه های بومگردی در مهریز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان گفت: در حال حاضر 25 تا 30 درصد از این نوع تسهیلات در حوزه گردشگری شهرستان تخصیص یافته و هزینه گردیده است.

به گزارش مهر، بزرگترین واحد بومگردی استان یزد در روستای گل افشان مهریز، با سرمایه گذاری محمد شکوهی و اعظم گلابگیریان در یک خانه باغ قدیمی به وسعت هزار متر مربع راه اندازی گردیده و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

این اقامتگاه با معماری سنتی دارای اتاق های سنتی برای اقامت گردشگران، رستوران و کافی شاپ، آبشار مصنوعی و استخرهای آب است.

روستای گل افشان یکی از روستاهای ییلاقی شهرستان مهریز با جاذبه های طبیعی بسیار است که در 22 کیلومتری مرکز این شهرستان واقع گردیده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1481

به "درخواست ایجاد 70 واحد بومگردی در مهریز در دست آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ایجاد 70 واحد بومگردی در مهریز در دست آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید