499 طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ثبت شده است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، مجید سعیدی ظهر چهارشنبه در هفتمین جشنواره تحقیقاتی طبری با بیان اینکه این جشنواره در راستای ارائه گزارش دستاوردهای و برنامه های دانشگاه و تقدیر و تشکر از همکارانی که در عرصه پژوهش فعالیت می نمایند برگزار شده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در امسال با توجه به دستاوردهای تحقیقاتی توانست از تیپ دو به یک ارتقا پیدا کند و با دانشگاه های تهران، شهیدبهشتی، مشهد، شیراز ، تبریز، اصفهان، کرمان ، اهواز و ایران ارزیابی گردد.

499 طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ثبت شده است

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی موفق به کسب ردیف مستقل برای دو پژوهشکده اعتیاد و هموگلوبین پاتین شده است، اضافه نمود: در h-indexدانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال گذشته 62 بود که امسال به 63 رسیده است.

دکتر سعیدی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش فن بازار سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران رتبه دوم را در کشور کسب نموده است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی همچنین در ایده بازار اخیر که در تهران برگزار گردید توانست رتبه نخست را کسب کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران دانشگاه علوم پزشکی را یکی از دانشگاه های برتر در حوزه ثبت بیماری ها دانست و اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی از دیدگاه اخلاق پژوهش نیز از دانشگاه های برتر کشور است.

وی یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران را هدفمند کردن تحقیقات حوزه احتیاجمندی های استان برشمرد و اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی در امسال توانست 6 ثبت اختراع داخلی و یک اختراع بین المللی را ثبت کند و 10 10 طرح نیز درحال داوری است.

دکتر سعیدی ادامه داد: ثبت نظام مند بیماری ها و پیامدهای سلامت در خصوص ضایعات ترومای، لوفومواحتیاجیس، کاوازاکی و تب روماتیس حاد راه اندازی شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران به کهورت جوانان،بالغین و نوزادان اشاره نمود و گفت: در امسال مطالعه جمعیتی کوهورت جوانان انجام شد و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با پیگیری رئیس دانشگاه، مجوز برای این تحقیق را دریافت و توانسته در این حوزه موفق عمل کند.

وی با اشاره به راه اندازی بانک خون بند ناف نوزاد ، اعلام کرد: این مرکز براساس پروتکل رویان تهران در استان مازندران راه اندازی می گردد که احتیاج به مراجعه هم استانی ها به مرکز کشور نیست.

دکتر سعیدی با بیان اینکه تحقیقات و پژوهش سبب پیشرفت کشور در حوزه های مختلف می گردد، گفت: هر تحقیقی که در سطح جهانی منتشرو دیده می گردد می تواند به افراد دیگر برای کار تحقیقاتی ایده دهد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه به دلیل نو پا بودن پژوهش در گذشته ضعیف عمل کردیم، اضافه نمود: با برنامه ریزی صورت گرفته در سال های جاری زودتر از برنامه زمانی به افق 1404 دست پیدا کردیم و در منطقه نیز رتبه نخست را داریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی 10 درصد محققین کشور را دارد، گفت: سطح فراوری علم دانشگاه علوم پزشکی بیش از 30 درصد است که نشان دهنده سطح تحقیقاتی این دانشگاه است.

دکتر سعیدی با بیان اینکه در سال گذشته 499 طرح تحقیقاتی ثبت شده است، اضافه نمود: در سال گذشته بودجه 23 میلیارد ریال برای کار تحقیقاتی در نظر گرفته شده است که این رقم در 9 ماهه امسال 29 میلیارد ریال رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه 100 درصد بودجه تحقیقاتی محقق شده است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بین دانشگاه های تیپ دو 10 سال رتبه نخست را کسب نموده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3663

به "499 طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ثبت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "499 طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ثبت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید