30 مدل جدید درب چوبی اتاق با روکش های بسیار شیک و زیبا

به گزارش بلاگ پو، بیشتر خانه های ایرانی حداقل شامل دو اتاق خواب می شوند، از این رو طرح درب اتاق ها می تواند تاثیر زیادی بروی دکور خانه بگذارد. در بین تمام مدل ها، درب چوبی اتاق بخاطر ظاهر شیک تری که نسبت به سایر مدل ها دارد، محبوب ترین و پراستفاده ترین نوع درب هستند. البته یک مسئله ای این وسط وجود دارد، چوبی بودن درب به معنی زیبا و کارآمد بودن آن نیست.

30 مدل جدید درب چوبی اتاق با روکش های بسیار شیک و زیبا

خیلی از خانه دارها آنقدری که در انتخاب درب ورودی منزل حساسیت بخرج می دهند، به درب اتاق های منزل اهمیت چندانی نمی دهند. این موضوع را می گردد در بیشتر خانه های ایرانی دید جایی که درب ورودی بسیار شیک و لوکس بوده اما درب های اتاق، طرحی معمولی داشته و بعضا حتی بدون روکش یا رنگ خاصی انتخاب می شوند. این موضوع شاید ریشه در مسائل اقتصادی یا کم توجهی به دیزاین داخلی خانه باشد، اما توجه داشته باشید که با بودجه کم هم می توان از طرح های خلاقانه درب اتاق خواب و حمام وسرویس بهداشتی استفاده کرد. در این مطلب با تعدادی از طرح های خلاقانه و جدید در این زمینه آشنا خواهید شد.

درب چوبی اتاق در طرح های بسیار متنوعی فراوری می گردد که هر کدام شان مناسب محیطی با شرایط خاص است. از انواع این طرح ها می توان به درب های تمام چوب و توپر (ساخته شده با چوب روسی یا چوب راش) ، ام دی اف، اچ دی اف، نئوپان و درب های روکش خورده نام برد. درب های تمام چوب قاعدتا بخاطر طبیعی بودن، بسیار زیبا بوده و البته قیمت بالایی دارند، این درب های عایق بسیار خوبی برای سروصدا بوده که فاکتوری بسیار مهم برای اتاق های داخل خانه است. البته این چوب در برابر رطوبت زیاد حساس بوده و خراب می شوند، در نتیجه در محیط هایی مثل حمام و سرویس بهداشتی کاربرد ندارند، اما برای سایر اتاق های خانه، اگر بودجه اش را داشته باشید، قطعا بهترین انتخاب هستند. برای خانه های آپارتمانی که نهایتا دو یا سه خوابه هستند، استفاده از این مدل های توصیه می گردد چرا که به تعداد کمی درب احتیاج دارید و هزینه آنچنان بالا نخواهد رفت. در عوض ظاهری فوق العاده لوکس و البته کارایی بیشتری نسبت به سایر درب های چوبی نصیب خریدار خواهد شد..

مدل ها و عکس های زیبای درب ضد سرقت لوکس و مدرن

درب های ام دی اف و اچ دی اف از لحاظ کیفیت و زیبایی در رتبه دوم قرار می گیرند اما نسبت به هزینه پرداختی، کارایی بهتری دارند. درب چوبی اتاق در انواع ام دی اف عموما هسته اصلی شان از چوب روسی تشکیل شده و چون روکش با حرارت 100 درجه سانتی گرادی به ام دی اف می چسبد، بخاطر خشک بودن، برای محیط های مرطوب نیز مناسب بوده و دوام بیشتری دارند. جنس روکش بیشتر درب های ام دی اف از جنس چوب راش، ملچ، PVC یا پلی استر است که بروی ام دی اف پرس می شوند. روکش های پی وی سی، ملچ و پلی استر در برابر رطوبت و مکان های خیس، کیفیت خود را حفظ می نماید اما اگر ضخامت این روکش ها کم باشد یا قسمتی از آن خراب گردد، احتمال خراب شدن لایه زیرین درب وجود دارد. درب های اچ دی اف اما بخاطر فشردگی بالاتر نسب به مدل های ام دی اف، مقاومت بیشتری در برابر ضربه و همچنین رطوبت دارد و برای حمام و سرویس بهداشتی بهترین گزینه هستند. ترکیب استفاده از ام دی اف و اچ دی اف بعنوان درب چوبی اتاق خواب و حمام و دستشویی می تواند گزینه مقرون بصرفه و کاربردی باشد.

درب های روکش دار از نوع طبیعی همان مدل های ام دی اف یا اچ دی اف یا نئوپانی هستند که با روکش چوب طبیعی تزیین می شوند. این روکش ها عمدتا با چسب های مخصوص به هسته نئوپانی یا ام دی اف وصل می شوند و با رنگ هایی زیبا یا رنگ طبیعی خود روکش تزیین می شوند. اما مدل های نئوپانی، کمترین قیمت را بین درب های ساختمانی داشته و عموما در شرایطی که گرفتار مسائل اقتصادی هستید، تنها بعنوان گزینه ای موقت قابل قبول هستند. اینگونه درب ها عایق صدای بسیار ضعیفی داشته و براحتی صداهای کم را نیز از خود عبور می دهند. اما استحکام مناسبی داشته و اگر با روکش مصنوعی یا ملامینه عرضه شوند، در محیط های مرطوب مثل حمام و دستشویی نیز مناسب خواهند بود.

لیست قیمت 39 مدل جک آرام بند درب باکیفیت در بازار + لینک خرید

تا اینجا در خصوص انواع مختلف درب چوبی اتاق شرح مختصری داده شد، اما توجه داشته باشید که طرح و دیزاین خود درب اهمیت بسیار بالایی در رضایت طولانی مدت شما از درب اتاق دارند. درب های مدرن بدون هیچگونه تزیین یا طرح اضافی مثل حاشیه های برآمده یا منبت کاری شده هستند، این گونه درب ها کاملا یکدست و صاف بوده و عمده قسمت تزیین آنها به دستگیره مدرن درب برمیگردد. دستگیره هایی که از تکنولوژی روز مثل چراغ شب برای پیدا کردن راحت دستگیره در تاریکی، یا قفل هوشمند لمسی بهره می برند. مدل های کلاسیک و سنتی که تنوع بیشتری در بازار دارند، عمدتا حاشیه دار بوده و تورفتگی هایی در دیزاین درب دیده می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: اتاق
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26709

به "30 مدل جدید درب چوبی اتاق با روکش های بسیار شیک و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 مدل جدید درب چوبی اتاق با روکش های بسیار شیک و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید