کثرت آثار تاریخی استان کرمان با تعداد گردشگران همخوانی ندارد

به گزارش بلاگ پو، استاندار کرمان با تاکید بر وجود 7هزار اثر تاریخی شناخته شده، 700 اثر ثبت ملی و هفت اثر ثبت جهانی در استان کرمان، گفت: کثرت این آثار با تعداد گردشگران داخلی و خارجی هم خوانی ندارد.

کثرت آثار تاریخی استان کرمان با تعداد گردشگران همخوانی ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، محمد جواد فدایی استاندار کرمان امروز 6 آذر 97در نشست مشترک با 40 نفر از مدیران عملیات تور 12 کشور قاره اروپا و آمریکا در محل هتل پارس کرمان، اضافه نمود: با توجه به اینکه استان کرمان پهناورترین و پرجاذبه ترین استان کشور است ولی متاسفانه سهم ناچیزی از در امدهای گردشگری عاید این خطه می گردد.

او با بیان اینکه استان کرمان دارای 7هزار اثر تاریخی شناخته شده، 700 اثر ثبت ملی و 7 اثر ثبت دنیای است، اظهار کرد: استان کرمان در زمینه تعداد آثار ثبت دنیای رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است اما کثرت این آثار با تعداد گردشگران داخلی و خارجی همخوانی ندارد.

فدایی با اشاره به اینکه کویر لوت که بیش از 80 درصد آن در استان کرمان قرار گرفته است دارای زیباییهای منحصربفردی است که هر گردشگری را به سوی خود جذب می نماید، توضیح داد: روستا صخره ای میمند، ارگ تاریخی بم، باغ شاهزاده ماهان، محوطه های باستانی جیرفت، خانه حاج آقا علی رفسنجان و ده ها اثر منحصر بفرد دیگر به تنهایی می توانند در برابر سایر جاذبه های تاریخی ایران حرفی برای گفتن داشته باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه توسعه گردشگری از الویت های کاری مدیران این استان است، گفت: برخی از مسائل گردشگری استان کرمان جنبه ملی دارد که امیدواریم بتوانیم با رایزنی و پیگیری، این مسائل برطرف و به توسعه هرچه بیشتر استان در زمینه گردشگری یاری گردد.

او با تقدیر از ابتکار اداره کل میراث فرهنگی استان، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و دفاتر خدمات مسافرتی کرمان که زمینه حضور 40 نفر از مدیران عملیات تور 12 کشور دنیا را در استان کرمان فراهم آوردند، اضافه نمود: امیدواریم این اتفاق همچنان استمرار داشته باشد و به عنوان بخش دولتی با آنها همکاری خواهیم داشت.

فدایی بر لزوم حضور و انجام تبلیغات در نمایشگاههای خارج از کشور تاکید نمود و اضافه نمود: بدون شک تبلیغات این چنینی تاثیر زیادی در معرفی استان کرمان خواهد داشت ولی حضور مستقیم گردشگران در محل هر یک از آثار ودیدن انها از نزدیک تاثیرگذاری بیشتری دارد.

او بر لزوم راه اندازی مراکزی جهت تبلیغات و شناساندن جاذبه های استان کرمان در کشورهای خارجی اشاره نمود و اضافه نمود: با راه اندازی این مراکز و کارگاههای اموزشی می توان به اهداف مورد نظر خود در زمینه تبلیغات و ورود گردشگر به استان موفق شویم.

فدایی با اشاره به اینکه پرواز مستقیم کرمان - استانبول با همکاری دفتر خدمات مسافرتی جنوب شرق به زودی راه اندازی می گردد، اضافه نمود: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان کرمان بر راه اندازی این پرواز تاکید شد که امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی آن باشیم.

او در خاتمه به انجام مراحل صدور ویزا در محل فرودگاه بین المللی کرمان اشاره و اعلام نمود: خوشبختانه در این زمینه هیچ مسئله ای وجود ندارد.

درهای استان کرمان بر روی گردشگران خارجی باز است

همچنین غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: درهای استان کرمان همواره بر روی گردشگران خارجی باز است و در هرنقطه از این استان زمینه برای میزبانی از گردشگران فراهم است.

او اظهار کرد: استان کرمان کلکسیونی از آثار تاریخی متعلق به دوره های مختلف است که بازدید از جاذبه های شاخص آن به چندین روز زمان احتیاج است.

فرخی با اشاره به اینکه در سفر دو روزه مدیران عملیات تور 12 کشور دنیا به استان کرمان، گوشه ای از جاذبه های تاریخی و گردشگری این خطه معرفی گردید، اظهار کرد: امیدوار بودیم بتوانیم در این سفر تعداد قابل توجهی از جاذبه های مختلف استان را معرفی کنیم که متاسفانه به دلیل نبود وقت کافی این امکان فراهم نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد: بسته های تبلیغات جاذبه های تاریخی و گردشگری استان در اختیار این میهمانان قرار خواهد گرفت تا با سایر زیبایی های خطه کریمان بیشتر آشنا شوند.

فرخی ادامه داد: امیدواریم سفر به استان کرمان از خاطره انگیزترین سفرهای مدیران عملیات تور 12 کشور قاره اروپا و آمریکا بوده باشد، بطوریکه بار دیگر شاهد حضور آنها به همراه گردشگران کشورشان در استان کرمان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه باید تنها تعداد بیشتری از دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان در زمینه جذب تورهای ورودی خارجی فعال شوند، اضافه نمود: باید این دفاتر با همکاری یکدیگر وارد این عرصه شوند و ما هم به عنوان بخش دولتی در کنار آنها خواهیم بود.

او اعلام نمود: در حال حاضر شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان بهترین و موفق ترین خط هوایی ایران متعلق به استان کرمان است که باید از این فرصت برای توسعه صنعت گردشگری و اتصال هوایی استان به سایر نقاط ایران و دنیا استفاده کرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3086

به "کثرت آثار تاریخی استان کرمان با تعداد گردشگران همخوانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کثرت آثار تاریخی استان کرمان با تعداد گردشگران همخوانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید