نظام جامع انتخابات سال جاری نهایی می گردد، خبری از لایحه دولت نیست

به گزارش بلاگ پو، محمدجواد کولیوند در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به گذشت حدود 10 ماه از آنالیز طرح نظام جامع انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: در آنالیز این طرح با وزارت کشور، مرکز پژوهش های مجلس و پژوهشکده شورای نگهبان همکاری داشته ایم تا کار به صورت دقیق جلو برود و اگر دولت لایحه جامع انتخابات را ارائه داد، بتوانیم بخش های موازی را در لایحه دولت بگنجانیم.

نظام جامع انتخابات سال جاری نهایی می گردد، خبری از لایحه دولت نیست

وی اضافه نمود: بعد از یک سال و نیم بحث و رایزنی، هنوز لایحه دولت به دست ما نرسیده و چندین مرتبه هم از وزارت کشور و معاونت امور مجلس ریاست جمهوری پیگیر گردیده ایم و تنها پاسخ داده اند که در کارگروه های دولت نهایی گردیده است اما هنوز در صحن هیئت دولت آنالیز نگردیده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه در طرح مجلس بخش های مربوط به اصلاح قوانین انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها در کمیته تخصصی کمیسیون به سرانجام رسیده، توضیح داد: در حال حاضر آنالیز بخش های مربوط به اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور صحن کمیسیون شوراها واقع شده است و طی دو هفته کاری آینده کمیسیون، به سرانجام می رسد و پس از آن وارد آنالیز بخش های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می شویم.

کولیوند تأکید کرد: اگر تا پیش از ارائه طرح به صحن مجلس، لایحه دولت ارائه گردد، آن را در طرح مجلس لحاظ می کنیم وگرنه با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس در سال آینده، طرح خودمان را نهایی می کنیم.

وی اعلام نمود: در صورتی که لایحه دولت ارائه نگردد، سه طرح جداگانه برای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها ارائه می گردد که در آنها همپوشانی هایی از جمله در زمینه هیئت های اجرایی و نظارت وجود خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اضافه نمود: طرح نظام جامع انتخاباتی قطعاً تا سرانجام سال جاری نهایی می گردد و به سال بعد نمی رسد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1553

به "نظام جامع انتخابات سال جاری نهایی می گردد، خبری از لایحه دولت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام جامع انتخابات سال جاری نهایی می گردد، خبری از لایحه دولت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید