معضل لباس و توپ های کهنه در آموزشگاه پرسپولیس، پنجعلی: پول باشگاه برای تسویه بدهی ها خرج می گردد

به گزارش بلاگ پو، مدیر آموزشگاه پرسپولیس دلیل عملکرد ضعیف تیم ملی نوجوانان در رقابت های جام ملت های آسیا را عدم وجود آموزشگاه های استاندارد برای آموزش بازیکنان دانست. او همچنین از مسائل عدیده ای که آموزشگاه پرسپولیس با آن روبرو است، صحبت کرد.

معضل لباس و توپ های کهنه در آموزشگاه پرسپولیس، پنجعلی: پول باشگاه برای تسویه بدهی ها خرج می گردد

محمد پنجعلی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره نتایج ضعیف تیم ملی نوجوانان در رقابت های جام ملت های آسیا که منجر به حذف این تیم در همان مرحله گروهی شد، اظهار کرد: این نتایج برای بازیکنان تجربه می گردد اما آموزشگاه های ما باید قوی تر شوند. در کشورهای توسعه یافته از نظر فوتبالی، بازیکنان از سنین 6، 7 سالگی در تورنمنت های بین المللی حضور دارند و به خوبی آموزش داده می شوند. آن ها از این سن به بعد در اختیار آموزشگاه ها هستند و در آن جا درس می خوانند و زندگی می نمایند. متاسفانه در ایران اینطور نیست.

او اضافه نمود: در ایران برای انتخاب بازیکنان تیم های ملی پایه کل ایران را می گردند تا تیم ملی را درست نمایند اما این وظیفه باشگاه هاست و آن ها باید این کار را انجام دهند. آن ها باید بازیکنان مستعد را پیدا نمایند و این بازیکنان در آموزشگاه های این باشگاه ها زندگی نمایند. خوشبختانه آنقدر هم استعداد در کشور وجود دارد که به راحتی از پس تیم های درجه دو آسیا بربیاییم.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره تاثیر تدارک ضعیف تیم ملی نوجوانان برای حضور در رقابت های آسیایی اعلام کرد: آماده سازی یک تیم ملی بزرگسال، پروسه چندین ساله می طلبد و به صورت زنجیروار به هم مرتبط هستند. بازیکنان باید از نونهالان تا امید و بزرگسالان تربیت شوند تا به یک بازیکن استاندارد تبدیل شوند. باید در هر سن، برای بازیکنان تمرینات خاص همان سن در نظر گرفته گردد. این بازیکنان پس از مجموعه آموزش هایی که در رده های سنی می بینند، در رده بزرگسالان می توانند برنامه های تاکتیکی را به خوبی اجرا نمایند. متاسفانه امکانات و تدراکات ما برای این کار حرفه ای نیست. حتی باشگاه پرسپولیس هم در بخش پایه امکانات و تدارکات لازم را ندارد.

مدیر آموزشگاه پرسپولیس پس از اشاره به امکانات کم این باشگاه در بخش پایه ها، درباره مسائل تیم های پایه پرسپولیس و اینکه گفته می گردد باشگاه در ابتدای فصل تنها دو دست لباس قرمز و سفید به تیم های پایه داده و چند ماه یک بار هم توپ در اختیار تیم های پایه قرار می دهد، اظهار کرد: واقعا همینطور است. فوتبال در اصل باید درآمد زا باشد اما پرسپولیس کلی بدهی دارد. ما برای فصل سرما تقاضای لباس گرم برای تیم های پایه کردیم اما می دانیم که به برای تامین این لباس ها به مشکل خواهیم خورد. ما توپ تمرین هم نداشتیم و مجبوریم تا توپ های از رده خارج گردیده تیم بزرگسالان، توپ های آموزشگاه را تامین کنیم.

پنجعلی ادامه داد: باشگاه تاکنون 20 تا 25 درصد قرارداد کادرفنی تیم های پایه را پرداخت نموده است. 20 تا 25 درصد قراردادی که ناچیز است. دلیل آن هم این است که هر پولی که به باشگاه می آید، برای پرداخت بدهی های گذشته هزینه می گردد و در نهایت به آموزشگاه چیزی نمی رسد. البته این مشکل تنها در پرسپولیس وجود ندارد بلکه در تمام باشگاه ها همین مسائل است. تا زمانی هم که فوتبال توسط دولت اداره گردد، همین مسائل در فوتبال باقی می ماند. در حال حاضر فوتبال ما از اسپانسر، حق پخش و تبلیغات محیطی درآمدی ندارد تا باشگاه ها پولی برای هزینه های آموزشگاه هایشان داشته باشند.

او با بیان اینکه باشگاه پرسپولیس در تیم های پایه با کمبود بازیکن روبرو است، گفت: نتایج تیم های پایه به نسبت خوب بوده است اما ما مجبور هستیم که بازیکن نونهال که 3 سال از نوجوانان کوچکتر است را در رده سنی نوجوانان بازی دهیم. این کار خطر مصدومیت و خالی کردن بدن را برای این بازیکن نونهال افزایش می دهد. این مشکل ما به خاطر آن مدیریت (طاهری) و آن بازیکن (طارمی) است که پرسپولیس را از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کردند. متاسفانه ما با کمبود بازیکن روبرویم ولی چهار بازیکن امیدمان که در تیم بزرگسالان تمرین می نمایند، تنها در اختیار این تیم هستند تا فشار بیشتری به این بازیکنان وارد نگردد.

مدیر آموزشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا در فصل جدید بازیکن جدیدی از آموزشگاه پرسپولیس برای یاری به بزرگسالان به شاگردان برانکو اضافه نشد و اینکه آیا این اضافه نشدن به خاطر کیفیت پایین بازیکنان بوده، گفت: واقعیت این است که در فوتبال حرفه ای از بازیکن رده امید استفاده بیشتری گردد اما در فوتبال نتیجه گرای ما برای تیم های پایه سرمایه گذاری صورت نمی گیرد. این کار مستلزم برنامه ریزی درست است. بازیکنان تیم امید ما تحت نظر تیم بزرگسالان هستند و حتی برانکو هم در تمرینات آن ها حضور پیدا می نماید. ما کوشش خودمان را انجام می دهیم اما به خاطر این که محروم هستیم و نمی توانیم بازیکن شاخصی در رده پایه هم جذب کنیم، دچار مشکل گردیده ایم. بازیکن دیگری هم در کیفیت چهار بازیکن قبلی که به تیم بزرگسالان اضافه شدند، نداریم تا آن ها را به برانکو بدهیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1967

به "معضل لباس و توپ های کهنه در آموزشگاه پرسپولیس، پنجعلی: پول باشگاه برای تسویه بدهی ها خرج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معضل لباس و توپ های کهنه در آموزشگاه پرسپولیس، پنجعلی: پول باشگاه برای تسویه بدهی ها خرج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید