مجمع ملی ونزوئلا نشست اضطراری برگزار می نماید

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران - رهبر مخالفان دولت ونزوئلا با تشکیل جلسه ای با حضور قانونگذاران مجمع ملی، بدنبال صدور مجوز اعلام وضعیت هشدار به خاطر قطع گسترده برق در این کشور است.

مجمع ملی ونزوئلا نشست اضطراری برگزار می نماید

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوان گوایدو که خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خوانده، قرار است امروز(دوشنبه) از قانونگذاران ونزوئلایی بخواهد که به دلیل قطع گسترده برق در این کشور، وضعیت هشدار اعلام گردد تا بنابر بر ادعای وی، انتقال یاری های بین المللی به ونزوئلا آسان صورت گیرد.

پیش از این گزارش شده بود که دستکم 15 بیمار دیالیزی به دلیل قطعی برق در ونزوئلا و نبود برق در بیمارستان ها، جان خود را از دست داده اند.

این در حالیست که خورخه رودریگز وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا روز گذشته (یکشنبه) خاطرنشان کرد که گزارش آمار مرگ شمار زیادی از این بیماران نادرست است چون دولت تدابیری برای برق رسانی در بیمارستان ها با ایجاد ژنراتورهای فراوری انرژی اتخاذ نموده است.

خوان گوایدو در جدیدترین اظهارنظر گفت: نباید این شرایط فاجعه بار بی توجه باشیم.

وی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: قرار است امروز نشست اضطراری در مجمع ملی تحت راهنمایی مخالفان برگزار گردد تا وضعیت هشدار در ونزوئلا اجرایی گردد.

نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا نیز در توئیت جدید خود نوشت: راهبرد هولناک برای کشاندن ما به تقابل شکست خواهد خورد.

قطع برق در ونزوئلا تا روز گذشته (یکشنبه) نیز برای چهارمین روز پیاپی ادامه داشت.

مادورو روز شنبه 18اسفند ماه نیز گفت که پس از خاموشی سراسری در روزهای پنجشنبه و آدینه، نزدیک به 70 درصد از شبکه توزیع برق ترمیم شده بود که موج دیگری از حملات سایبری در روز شنبه، کوشش ها را ناکام گذاشت.

وی همچنین انگشت اتهام در این زمینه را به سمت عوامل نفوذی گرفت واضافه کرد: افرادی از داخل کشور، شرکت برق ونزوئلا را هدف حمله قرار داده اند.

در همین حال گزارش شده که اواخر روز گذشته بعضی مناطق کاراکاس برق رسانی شده که این مساله شهروندان را برای برق رسانی کامل در این شهر امیدوار نموده اما مغازه ها و مدارس همچنان امروز در کاراکاس فعالیتی نداشته اند.

عدم فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی، رفت و آمد در این شهر را سخت نموده است.

گوایدو همچنین خواهان برگزاری تظاهرات عمومی مخالفان در روز دوشنبه برای اعمال فشار بیشتر علیه مادورو شده است.

از سوی دیگر جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا در مصاحبه با شبکه ای بی سی از اعضای ارتش ونزوئلا خواست در مساله حمایت از مادورو تجدیدنظر نمایند.

به گزارش خبرنگاران، آمریکا و متحدانش از ماه گذشته و در اقدامی خلاف عرف دیپلماتیک، خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخته و از مادورو خواسته اند تا از مقام خود کناره گیری کند.

دولت ونزوئلا در واکنش به این اقدام، روابط خود را با تعدادی از این کشورها از جمله آمریکا و کلمبیا قطع نموده است.

اروپام ** 9234 ** 1071

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5311

به "مجمع ملی ونزوئلا نشست اضطراری برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع ملی ونزوئلا نشست اضطراری برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید