فرمند: باید دیپلماسی مجلس را راه بیندازیم

به گزارش بلاگ پو، نماینده مردم میانه در مجلس با تاکید بر اینکه باید دیپلماسی مجلس را راه بیندازیم، گفت: مجلس در راس امور است، مذاکره جواب نداد و ما اکنون باید خود در مجلس دیپلماسی را آغاز کنیم.

فرمند: باید دیپلماسی مجلس را راه بیندازیم

به گزارش خبرنگاران، فردین فرمند کننده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: من دو بار نافرمانی مدنی کردم یک بار به این دلیل بود که احساس کردم آمریکا تلاش دارد ما را تحت فشار قرار دهد. آن وقت الاهوازی را شیر کرد تا وقایع اهواز را ایجاد کند. بار دیگر گفتم آمریکایی ها قصد دارند نفت ما را تحریم کنند تا ما را در حوزه اقتصاد دچار مشکل کنند. به همین دلیل در دیماه بود که متذکر شدم سهم نفت را در بودجه به صفر برسانید.

وی اضافه کرد: سه فراکسیون مجلس نشست گذاشتند و چندین اولویت کشور را مشخص کرده اند. چند مورد از این اولویت ها پرهیز از تنش و توجه به روابط خارجی، ارتقای فضای کسب و کار، سامان بخشیدن به مدیریت آب، ساماندهی اشتغال بود اما در این حوزه چه کار کردیم. هر فراکسیون به شما پرسشنامه محرمانه داد. چه کردید؟

کننده مردم میانه در مجلس مطرح نمود: اروپایی ها دست ما را خوانده بودند و می دانستند ما علاقمندیم که برجام را حفظ کنیم اما حریف آمریکایی ها نبودند. چند روز مانده به آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیویورک تایمز تیتر زد یک سال بعد ایران تبخیر همدردی را در سازمان ملل پیدا می کند تمام هدف دولت این بود که در سازمان ملل کاری کند و این هم نتیجه اش، بعد اروپایی ها بیانیه ای صادر کردند و سه کشور آلمان و فرانسه و انگلستان ضمن اینکه از برجام حمایت کرده اند از ایران خواستند که در آن بماند و از سوی دیگر حمله آرامکو را به گردن ما انداختند.

فرمند اضافه کرد: پس از آن برای اینکه مجلس آمریکا خودش را نشان دهد طرح استیضاح ترامپ را در حوزه خیانت در سه مورد آغاز کرده است. به همین دلیل ذهن ترامپ برای مدتی از ایران دور شده است. نظر دموکرات ها هم در مجمع عمومی حزب این است که باید به برجام بازگردند. می گویند اگر رئیس جمهور شویم به برجام باز می گردیم اما اکنون من می گویم ما باید دیپلماسی مجلس را راه بیندازیم و باید با جهان ارتباط داشته باشیم. مذاکره جواب نداد، باید دیپلماسی ایجاد کنیم چرا که مجلس در صدر امور است. باید بودجه خودمان را سامان دهیم و بر توان داخلی تکیه کنیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12642

به "فرمند: باید دیپلماسی مجلس را راه بیندازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمند: باید دیپلماسی مجلس را راه بیندازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید