فارس من، سطح بندی دانشجویان برای بیان کیفیت تحصیل، مسئله ای را حل نمی کند

به گزارش بلاگ پو، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به پیشنهاد معین 4 سطح برای بیان کیفیت تحصیل دانشجویان، گفت: کیفیت تحصیل دانشجو در کارشناسی، ارشد و دکتری با نمرات، پروژه، کارآموزی و سرانجام نامه معین می گردد و معتقدم سطح بندی پیشنهاد خوبی نیست.

فارس من، سطح بندی دانشجویان برای بیان کیفیت تحصیل، مسئله ای را حل نمی کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواهان سطح بندی دانشجویان هر رشته و مقطع شده اند.

این کاربران گفته اند: سطح بندی دانشجویان هر مقطع تحصیلی در 4 سطح عادی ساعی ممتاز و نخبه و در درج این عناوین در کنار معدل دانشجو بیانگر کیفیت تحصیلی دانشجو در هر مقطع است.

خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران این پیشنهاد را با محمود فتوحی فیروزآباد رئیس دانشگاه صنعتی شریف مطرح نموده و نظر وی را در این باره جویا شده است.

فتوحی فیروزآباد در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهارداشت: باید ببینیم این نظر که دانشجویان سطح بندی شوند را به چه منظور می خواهیم انجام دهیم؟ کیفیت کار یک دانشجو از خروجی کار او استخراج می گردد و نمی توانیم همین طور بگوییم یک دانشجو خوب است و یک دانشجو بد است.

وی ادامه داد: برای یک دانشجوی کارشناسی نمرات دوران تحصیل مهمترین نشان دهنده عملکرد آن دانشجو است. این دانشجو پروژه و کارآموزی انجام می دهد و می تواند در نمره مؤثر باشد. دانشجو 140 واحد درسی می گذراند که نشان دهنده عملکرد او است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا هم در عمل عملکرد انتها نامه علاوه بر دروسی که می گذرانند مصداق عملکرد آنها است که انتها نامه ها معمولا به حل یک مسئله منجر می گردد. کار یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی در قالب انتشار مقاله یا حل مسئله بروز پیدا می نماید.

وی ادامه داد: بنابر این برای رتبه بندی دانشجو باید معیار ملموس داشته باشیم. زیرا با تعداد محدود دانشجو روبه رو نیستیم و برای مثال در دانشگاه شریف 1200 دانشجو داریم.

فتوحی فیروزآباد گفت: با این شرایط معتقدم که این طرح پخته و خوب نیست و مسئله ای را حل نمی نماید.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8812

به "فارس من، سطح بندی دانشجویان برای بیان کیفیت تحصیل، مسئله ای را حل نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، سطح بندی دانشجویان برای بیان کیفیت تحصیل، مسئله ای را حل نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید