طراحی اتاق دختر نوجوان با 15 ترفند جذاب و خاص

به گزارش بلاگ پو، دخترها دنیای خاص خود را دارند. در این دنیای خاص، دخترهای نوجوان نیز یک دنیای متفاوت دیگر برای خود دست و پا نموده اند. سلیقه، سبک پوشش، خصوصیات اخلاقی، علایق و بسیاری موارد دیگر در دخترهای نوجوان متفاوت است. اما یکی از مهمترین مسائل این است که طراحی اتاق دختر نوجوان معمولاً به دلیل ویژگی های سنی آنها کار ساده ای نیست.

طراحی اتاق دختر نوجوان با 15 ترفند جذاب و خاص

روش هایی جذاب برای طراحی اتاق دختر نوجوان

در این مطلب نگاهی به انواع روش های طراحی اتاق دختر نوجوان خواهیم داشت. ممکن است در منزل شما 2 دختر با سلیقه های متفاوت وجود داشته باشند. از این رو سعی داشته ایم که بیشتر سلیقه ها را تا جای ممکن در این مطلب پوشش دهیم. ادامه مطلب را با خبرنگارن، مجله آنلاین خبرنگاران همراه باشید.

1- تقویت خوش بینی با گل ها و رنگ روشن

دوران نوجوانی دوران متفاوتی برای دخترها است. ممکن است کمتر پیش بیاید به شما لبخند شیرینی تحویل دهند. البته این به معنای خصومت با شما نیست. احساس جدیت یکی از ویژگی های این دوران است. با رنگ آمیزی اتاق آنها به رنگ های روشن و البته گل دار می توان لبخند روی لب هایشان را زنده کرد.

این دکوراسیون تا حد زیادی شاد و سرزنده است. از طرفی به دلیل رنگ های اشباع شده مقداری به سمت جدی متمایل است. ایده ای که برای طراحی اتاق دختر نوجوان بسیار متفاوت و جذاب است.

یکی از اصول دکوراسیون استاندارد، وجود خطوط مستقیم و صاف در کنار خطوط منحنی است. وجود این تضاد در فضای اتاق باعث نمود بیشتر اشیاء داخل آن می گردد. برای مثال خطوط مستقیم تخت، میز کنار آن و تابلوها را در کنار خطوط منحنی جایگاه، گلدان و چراغ رومیزی مشاهده کنید.

2- ترکیبی از هنر و زیبایی

همان طور که در ابتدا عنوان شد، سلیقۀ دخترهای نوجوان کاملاً با دیگر نسل ها متفاوت است و هر دختری نیز خصوصیات شخصی متفاوتی با دیگری دارد. در این نوع دکوراسیون، تأکید ما روی بخش تصاویر و ترکیب 2 رنگ متفاوت است. رنگ نارنجی بسیار انرژی زا است و معمولاً برای اتاق خواب توصیه نمی گردد. با این وجود می توان از نارنجی ملایم استفاده کرد.

اتاق دخترهای نوجوان معمولاً پر از تصاویر متفاوت و پوسترهای رنگارنگ است. به همین دلیل توصیه می کنیم، اگر می خواهید دیوارهای زیبا و گران قیمت شما با چسباندن پوستر نابود نگردد، طاقچه های کوچک و لبه های مناسب برای نصب تابلو در نظر بگیرید. این لبه ها به دختر شما یاری می نماید که به جای چسباندن مستقیم تصاویر، آنها را قاب گرفته و روی طاقچه بگذارد. سعی کنید این لبه ها را در ارتفاع های متفاوت در نظر بگیرید. برای تهیه تابلوها نیز با دختر خود مشورت کنید.

3- هنرنمایی با ایجاد عمق

رنگ های تیره مقداری بدنام هستند. هنگامی که صحبت از رنگ تیره می گردد، همگی علیه آن جبهه گیری می نمایند. با این وجود می توان طراحی اتاق دختر را با رنگ های تیره ملایم نیز انجام داد و در نهایت شباهتی بین این اتاق و لانه خفاش پیدا نکرد.

دیوارها را با رنگ خاکستری تیره رنگ کنید. سپس لایه هایی از خاکستری روشن و سفید را چاشنی کار نمایید. می توانید رنگ شاد دیگری نیز برای لوازم داخل اتاق انتخاب کنید تا انرژی دوران نوجوانی در آن جلوه کند. برای مثال در این تصویر رنگ صورتی نمایان است. نصب یک تابلو عظیم و زیبا که بخش عمدهٔ آن از رنگ سفید تشکیل شده باشد، به تعادل رنگ های تیره و مشکی یاری خواهد نمود.

4- جلوه زیبای سبک رترو

سبک رترو (Retro) متعلق به دهه 70 میلادی در دکوراسیون منزل و سبک پوشش کاربرد گسترده ای دارد. در این تصویر، طراحی اتاق روی کاغذ دیواری متمرکز است. کافی است کاغذ دیواری خود را از رنگ های شاد و پرهیجان انتخاب کنید. پس از انتخاب کاغذ دیورای نوبت به لوزام داخل اتاق می رسد. رنگ لوازم را نیز با رنگ های کاغذ دیواری تطابق دهید.

در این تصویر مشاهده می کنیم که لوازم عظیم، با رنگ های یکنواخت هماهنگ با کاغذ دیواری انتخاب شده اند. طبیعت سبک رترو و رنگ و طرح های آن مقداری شلوغ است. به همین دلیل سعی کنید از انتخاب لوازم با رنگ های متنوع خودداری کنید.

افزودن لوازم ساده با رنگ سیاه و سفید نیز باعث ایجاد ترنمی از احساس کلاسیک در اتاق می گردد. در این تصویر قاب عکس سیاه و سفید و آینه سفید رنگ در این زمینه به چشم می خورند.

5- طراحی اسکاندیناوی در اتاق زیر شیروانی

یکی از جذاب ترین سبک های دکوراسیون، سبک اسکاندیناوی (Scandinavian) است. پایه های این سبک بر ساده گرایی و استفادهٔ بهینه از فضا و لوازم موجود است. در این سبک تا جای ممکن همه چیز ساده طراحی می گردد و رنگ سفید نیز جزو پرکاربردترین رنگ های این سبک به شمار می رود.

همه منازل، اتاق عظیم و کافی برای اعضای خانواده در اختیار ندارند. اتاق زیر شیروانی یا هر نوع اتاق کوچک دیگری می تواند با استفاده از این سبک، جذاب تر جلوه کند. طبق سبک اسکاندیناوی از تمامی بخش های اتاق به شکلی بهینه بهره ببرید.

در این تصویر شاهد افزودن رنگ سبز برای متعادل کردن رنگ سفید هستیم. از بخش های مختلف اتاق به بهترین شکل ممکن استفاده شده است. زیر تخت را نیز برای جاسازی لباس و لوازم دیگر می توان استفاده کرد.

6- طراحی اتاق دختر به سبک بوهو

سبک بوهو (Boho) بر رهایی از قید و بندهای دست و پاگیر و اصول سفت و سخت راسخ است. اصولی که شما را تا جای ممکن از تجمل گرایی دور نموده و به ساده زیستی ترغیب می نماید. البته بخش عمده ای از این سبک بر طراحی شلوغ و کولی وار راسخ است. با این وجود در طراحی اتاق دختر نوجوان بهتر است مقداری تعادل در این زمینه رعایت گردد.

در این تصویر مشاهده می کنیم که حجله تخت توسط پارچهٔ گل دار و به صورت دست ساز ساخته شده است. برای آویزان کردن پارچه نیز می توانید از سیم مفتول بهره ببرید. تضاد رنگ سفید دیوارها و اثاثیه چوبی تیره با پارچه های ساده گل دار، ترکیبی زیبا خلق نموده است که ساخت آن کار دشواری نخواهد بود.

7- ترکیب اتاق خواب و اتاق کار

شاید بعضی نوجوانان با انجام تکالیف میانه خوبی نداشته باشند. بخصوص هنگامی که همیشه در مقابل دیدگان آنها باشد این مسئله تشدید می گردد. با این وجود بعضی دخترهای نوجوان از مطالعه کردن لذت می برند.

در این تصویر دیوارها با رنگ خاکستری تیره دیده می شوند. طاقچه های کوچک به رنگ دیوار نیز جهت قرار دادن کتاب ها در نظر گرفته شده است. ترکیب رنگ خاکستری و سفید همیشه جذاب و خاص است.

لوازم داخل اتاق نظیر میز مطالعه و جایگاه را سفید انتخاب کنید. مانند شماره 3، تابلوی سفید و عظیمی نیز جهت تعدیل رنگ خاکستری از دیوار آویزان شده است. در شماره 3 این مطلب، لحاف صورتی نقش ایجاد تنوع و فضای شاد را داشت. در این مطلب نیز رگه هایی از رنگ صورتی دیده می گردد.

8- بنفش و آبی خیره نماینده در طراحی اتاق دختر نوجوان

رنگ آبی یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها است. بنفش کم رنگ نیز خاصیت مشابه با آبی را دارد. از طرفی رنگ بنفش، احساس سرد بودن را نیز القا نمی نماید و در این زمینه از آبی کم رنگ بهتر است. آبی و بنفش کم رنگ باعث کاهش فشار خون، سرعت تنفس و ضربان قلب می شوند. به همین دلیل رنگ آبی را آرامش بخش و تسکین دهنده می دانند. رنگ آبی بیشتر اوقات جهت استفاده در اتاق خواب و حمام توصیه می گردد.

شما نیز می توانید اتاق خواب دختر خود را سرشار از این رنگ آرامش بخش کنید. حجله (یا پشه بند) تخت را نیز مانند شماره 6 می توانید به صورت دست ساز تهیه کنید. مجموعه ای از پارچه های گل دار و تصاویر حیوانات کوچک می تواند بر جذابیت این اتاق بیافزاید. مقداری رنگ سفید نیز جهت تلطیف رنگ بنفش و آبی بهره ببرید. توصیه می کنیم رنگ دیوارها نیز سفید باشند. اتاق کاملاً بنفش می تواند خسته نماینده شده و انرژی فرد را کاهش دهد.

ممکن است رنگ آبی در تئوری و تصاویر بسیار زیبا جلوه کند؛ با این وجود رنگ آبی پاستلی و کمرنگ بخصوص در اتاق های با نور طبیعی اندک، به شدت سرد و بی روح به نظر می رسد. اگر استفاده از رنگ آبی ملایم و کمرنگ را جهت رنگ اصلی اتاق در نظر دارید، آن را توسط رنگ گرم پرده ها، لوازم و اثاثیه متعادل کنید.

9- جادوی دکوراسیون سیاه و سفید

دکوراسیون و سبک پوشش سیاه و سفید و تک رنگ همیشه جلوه خاصی به طراحی می دهد. معمولاً دخترهای نوجوان با رنگ های متنوع و شاد رابطهٔ بهتری دارند. با این وجود ممکن است دیدن تصویر این اتاق زیبا و همگون آنها را منصرف کند.

سیاه و سفید همیشه متفاوت و خاص است. مهم نیست هدف شما طراحی دکوراسیون منزل باشد یا طراحی لباس؛ همیشه با سیاه و سفید می توان جادو کرد. در این تصویر نیز دراور بسیار زیبا با الگوی راه راه سیاه و سفید را مشاهده می کنید که بخش عمده ای از طراحی را در اختیار خود دارد. سعی کنید میزان رنگ سفید را بیش از رنگ سیاه بهره ببرید تا روی روشنایی اتاق تأثیر منفی نداشته باشد.

10- اتاق کاری دیگر، این بار به رنگ روشن

با طراحی اتاق دختر خود به سبکی زیبا و متفاوت، می توانید تکالیف مدرسه را نیز برای او جذاب تر کنید. در شماره 7، ترکیب اتاق خواب و اتاق کار (تکالیف) را به رنگی تیره مشاهده کردیم. در این مورد با نمونه ای مشابه اما روشن روبرو هستیم. رنگ سفید همیشه یکی از بهترین و خالص ترین رنگ های دکوراسیون است و هواداران بی شماری نیز دارد.

در این تصویر مشاهده می کنید که عمدهٔ رنگ اتاق را سفید تشکیل می دهد. بعضی از اجزای اتاق نیز از رنگ های پاستلی تشکیل شده اند. طاقچه کوچک بالای میز مطالعه می تواند جهت قرار دادن نقاشی های دختر شما یا تابلوهای آماده استفاده گردد. مانند سبک اسکاندیناوی، در این مورد نیز سعی کنید همه چیز را به سمت سادگی و بی آلایشی سوق دهید.

11- ترکیب رنگ های متنوع

ترکیب گلوله های رنگی، الگوهای خال خالی، آویزهای سه گوش و قلاب دوزی های تزئینی در یک اتاق ممکن است مقداری زیاده روی به نظر برسد. با این وجود ترکیب ماهرانه چیدمان این اتاق همه چیز را متفاوت جلوه می دهد.

ترکیب زرد و نارنجی در این اتاق بسیار جذاب استفاده شده است. رنگ زرد با سرشت خورشید در ارتباط است و پیغام آور شادی است. رنگ نارنجی نیز باعث برانگیختن احساس هیجان و اشتیاق می گردد و یک رنگ انرژی زا است. استفاده از این رنگ ها در طراحی اتاق دختر نوجوان شما، باعث دگرگونی احساسات او خواهد شد. پس زمینه این 2 رنگ نیز رنگ پرکاربرد و زیبای سفید است.

12- سرکشیدن عصاره رنگ های گرم

ممکن است رنگ های گرم برای طراحی اتاق دختر مقداری سنگین باشند. بیشتر دخترها به رنگ های سرد و روشن علاقهٔ بیشتری دارند. با این وجود، رنگ های گرم باعث بیرون آمدن سریع از تخت در هنگام صبح می گردد.

رنگ های صورتی گرم و نارنجی غلیظ در این تصویر بیشترین نمود را دارند. مانند مورد قبلی، رنگ زرد نیز همراه نارنجی، ترکیبی زیبا و متفاوت ساخته است. طبق معمول، در این تصویر نیز رنگ سفید یکی از اجزای دکوراسیون اتاق است.

سعی کنید از رنگ قرمز پررنگ استفاده نکنید. قرمز باعث افزایش سطح انرژی اتاق می گردد. این رنگ یکی از شدیدترین تأثیرات را روی انسان دارد و سطح آدرنالین را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. از این رو برای اتاق خواب مناسب نیست.

13- مرتب، رنگی و دخترانه

بیشتر افراد کفش و لباس های خود را داخل کمد گذاشته و به نوعی آنها را قایم می نمایند. از طرفی می توان با قرار دادن کفش ها در یک قفسهٔ زیبا، آنها را به بخشی از دکوراسیون اتاق تبدیل کرد. به علاوه جای بیشتری نیز برای دیگر لباس ها در کمد باز می گردد.

بیشتر بخش های این اتاق از چوب ساخته شده است. چوب یکی از زیباترین مصالح دکوراسیون است و بافت طبیعی آن جلوه زیبایی به اتاق دختر شما می دهد. البته اگر دیوارهایتان معمولی هستند (که قاعدتاً همین طور است،) می توانید از کاغذ دیواری جهت رسیدن به این دکوراسیون بهره ببرید.

14- فضایی روشن و دل باز

شباهت زیادی بین این مورد و شماره 10 مشاهده می گردد. اصولاً برای هردو شماره از یک تصویر استفاده شده است. تفاوت عمده این مورد تأکید بر ملافه سفید و گل دار و استفاده از رنگ صورتی در بخش هایی از اتاق است.

در چنین اتاق هایی که رنگ سفید حرف اول را می زند، استفاده از لوازم جانبی دکوری لازم است. با اینکه رنگ سفید بسیار دل باز و روشن است، به تنهایی می تواند خسته نماینده گردد. این مورد، طراحی اتاق دختر نوجوان شما را به سبکی مدرن پیشنهاد می دهد. رنگ های پاستلی نیز در بعضی گوشه های اتاق یافت می گردد.

15- هنر خیابانی در اتاق دختر نوجوان

شاید این سبک طراحی با روحیهٔ بعضی عظیمترها (احتمالاً بیشتر آنها) سازگار نباشد. با این حال نمی توان منکر تفاوت های شخصیتی و اولویت های دخترهای نوجوان شد. هر دختری از دیگری متفاوت است. بعضی از آنها با رنگ های شاد و دخترانه، صورتی و طرح گل و گربه ارتباط برقرار نمی نمایند. بهتر است بگذارید خود آنها سبک دکوراسیون اتاقشان را انتخاب نمایند.

هنر خیابانی مقداری (بخوانید بسیار) شلوغ و متفاوت است. این هنر بسیار متنوع و شناخته شده است و امروزه هنرمندان سرشناسی در این زمینه مشغول فعالیت هستند. بعضی از شهرهای عظیم نیز جهت زیباسازی شهری از این هنر استفاده می نمایند.

جهت طراحی اتاق دختر خود به این سبک، می توانید با گرافیتی ملایم روی دیوار آغاز کنید. کمد لباس فلزی و تخت با ظاهر لوله های آب در این تصویر جذابیت خاصی به اتاق بخشیده است. یکی از اساسی ترین بخش های هنر خیابانی، افزودن المان های جدید و ساده به روشی خلاقانه است. در این مورد اگر ذهن خلاق خود را پرواز دهید می توانید اتاق بسیار زیبایی طراحی کنید.

به این مقاله از خبرنگارن امتیاز دهید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: هومینگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26340

به "طراحی اتاق دختر نوجوان با 15 ترفند جذاب و خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی اتاق دختر نوجوان با 15 ترفند جذاب و خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید