ضرورت خرید بیمه مسافرتی

به گزارش بلاگ پو، خرید بیمه مسافرتی

صحبت از سفر که می شود با هیجان بسیار برنامه ریزی می کنیم و برای روزهایی شاد برنامه می چینیم یا هدفمان سفر کاری است و بازهم برنامه فشرده ای داریم، کم تر کسی قبل از سفر به این فکر می کند که ممکن است اتفاق ناگواری برایش روی دهد و از قبل چاره ای برای شرایط بحرانی بیاندیشد. خوشبختانه شرکت های بیمه به جای ما این کار را انجام می دهند و برای بیشتر مسائل راه حلی در نظر گرفته اند. بنابر این با کمک آن ها دیگر دغدغه ای در سفر نخواهیم داشت. در این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا دلیل ضرورت خرید بیمه مسافرتی را به شما توضیح دهیم.

ضرورت خرید بیمه مسافرتی

فکر نکردن به پیشامدهای ناگوار

متاسفانه برخی از افراد اهمیتی برای بیمه قائل نمی شوند و مطمئن هستند که همه چیز به خوبی پیش می رود، اما تجربه ثابت کرده که گاهی اتفاقاتی که اصلا انتظارش را نداشتیم ممکن است برای ما هم روی دهد و باید پیش بینی آن ها را از قبل کرده باشیم. این افراد فکر می کنند خرید بیمه مسافرتی (و اساسا هر بیمه دیگری) کاری بی فایده است و می توان هزینه های آن را از لیست مخارج حذف کرد و همان طور که می دانید تجربه آدم های اطراف خلاف آن را ثابت کرده است.

ضرورت خرید بیمه مسافرتی هم مانند سایر بیمه ها است و حتی برای سفر به برخی کشورهای خرید آن اجباری است (درست مانند بیمه شخص ثالث اتومبیل). با خرید بیمه بین شما و آن شرکت قرار دادی بسته می شود که در ازای آن مبلغی را به آن ها پرداخت می کنید. در این قرار داد شما ریسک تمامی خطرهایی که ممکن است برایتان روی دهد را به شرکت بیمه می سپارید.

در موضوعات مختلف بیمه می تواند زندگی شما را نجات دهد. به طور مثال کارخانه ای را تصور کنید که به خاطر یک اشتباه ساده آتش گرفته و تمامش در آتش سوخته است در این صورت صاحب کارخانه ورشکسته شده و تمامی کارکنان آن بیکار می شوند که با داشتن بیمه می شد چنین زیانی را جبران کرد، یا همین بیمه های اتومبیل که در صورت تصادف و خسارت دیدن افراد یا خودروهای دیگر، شما ملزم به پرداخت هزینه های سنگینی خواهید بود که اگر بیمه نداشته باشید مجبورید خودتان پرداختشان کنید و در صورت نداشتن پول کافی ممکن است سال ها درگیر زندان شوید.

هیچ کس علاقه ای ندارد وقتی مسئله ای ندارد پولی را به شرکت بیمه پرداخت کند اما ضرورت خرید آن برای جامعه تعیین است و اصلا چنین نیازی باعث شکل دریافت شرکت های بیمه شده است. صنعتی بزرگ در جهان که حداقل مطمئن هستیم از سال 1374 میلادی شکل گرفته است. در آن زمان دریانوردان و بازرگانان اولین مشتری های شرکت های بیمه بودند و بعد از آن هم بیمه آتش سوزی مورد استقبال اهالی لندن قرار گرفت تا این که امروز به ضرورتی جهانی تبدیل شده است. برای خرید بیمه مسافرتی به وب سایت آنلاین خبرنگاران مراجعه بفرمایید.

ضرورت خرید بیمه مسافرتی

در سفر ممکن است اتفاقات ناگواری پیش آید که در ادامه برخی از آن ها را به شما می گوییم تا ضرورت خرید بیمه مسافرتی و دریافت خسارت برای مسافر را کاملا برایتان شرح دهید.

بارها پیش آمده که چمدان مسافر گم شده و یا دیرتر بدستش رسیده است. این در حالی است که شما در کشوری دیگر به جز یک کیف دستی کوچک هیچ چیز دیگری همراه خودتان ندارید و قطعا اشیا با ارزشی هم داخل چمدان داشته اید. در این مواقع شرکت های بیمه تعهد می دهند تا مبلغی پول را به عنوان خسارت مسافر بیمه گذار پرداخت کنند.

گاهی ممکن است تاخیر هواپیما برنامه شما را کاملا به هم بریزد و به همین خاطر دچار زیان های مالی شوید. در این صورت با در دست داشتن تاییدیه رسمی تاریخ و زمان حرکتتان به ازای ساعت دیرکرد هواپیما شرکت بیمه مبلغی را به شما پرداخت می کند. که البته سقف پرداخت ها به قرار داد شما با شرکت بیمه بستگی دارد.

گم شدن یا به سرقت رفتن مدارک شناسایی از دیگر اتفاقاتی است که می تواند حسابی سفر را به هم بریزد و در این مورد هم می توانید روی شرکت بیمه حساب باز کنید. آن ها هزینه تهیه المثنی یا هر مدرک مشابه آن را به شما خواهند پرداخت.

دندان درد از آن مواردی است که هر لحظه ممکن است برای کسی پیش آید و البته گاهی درد آن غیر قابل تحمل است و مجبور می شوید اورژانسی به دندان پزشک مراجعه کنید و این در حالی است که هزینه های پزشکی در برخی کشورها بسیار سرسام آور بوده و احتمالا پرداختش برایتان سخت باشد. یکی دیگر از دلایل ضرورت خرید بیمه مسافرتی ، دریافت خسارت مسافر در چنین شرایطی می باشد.

برخی مواقع بیمه گذار در کشوری نیاز به داروی خاصی پیدا می کند که در آن یافت نمی شود در این صورت شرکت بیمه با نظر پزشک تامین داروی مورد نیاز را بر عهده خواهد گرفت.

از اصلی ترین ضرورت های خرید بیمه مسافرتی اما هزینه های پزشکی و بستری شدن در بیمارستان است که شرکت بیمه تضمین می کند تا سقفی تعیین آن ها را پرداخت خواهد کرد.

برخی مواقع اما ممکن است حوادثی بدتر از این ها روی دهد. اگر یکی از اعضای نزدیک خانواده فوت کند و ناچار شوید پیش از موعد تعیین به کشور بازگردید می توانید با در دست داشتن گواهی فوت آن شخص به شرکت بیمه بروید و آن ها خسارت نقدی که به بیمه گذار وارد شده پرداخت خواهند کرد.

اگر بیمه گذار دچار مسئله ای شود که ناچار باشد بیش از 10 روز در بیمارستان بستری شود شرکت بیمه هزینه سفر اضطراری یکی از نزدیکانش را پرداخت خواهد کرد. اما بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد آن است که بیمه گذار فوت کند. در این حالت اعضای خانواده باید مبلغ زیادی را برای بازگرداندن او پرداخت کنند، که البته شرکت بیمه این هزینه ها را هم پرداخت می کند.

لازم است بگوییم مواردی که در رابطه با ضرورت خرید بیمه مسافرتی گفتیم برخی از خدمات مشترک بین شرکت های مختلف بیمه است و باید قبل از خرید بیمه حتما نوع قرار داد و سقف تعهدات آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

اما علی رغم تمام شرحاتی که برای ضرورت خرید بیمه مسافرتی دادیم گاهی شنیده ایم که کسی که بیمه داشته پیروز به دریافت خسارت مسافر نشده است. در ادامه مطلب نکاتی را به شما خواهیم گفت که با رعایت آن ها می توانید از بروز چنین مسائلی جلوگیری کنید.

دریافت خسارت

مهم ترین عاملی که موجب عدم دریافت خسارت مسافر می شود، آن است که از همان ابتدا بیمه گذار بیمه کامل و یا متناسب با شرایط خود را خریداری نکرده است. حتما باید قبل از خرید بیمه به نکات مختلف و تبصره های بیمه توجه کنید تا پوشش های کاملی داشته باشد و برای مسائل شما مناسب باشد.

البته نگران نباشید چرا که بیشتر خریداران بیمه مسافرتی قبل از بازگشت به کشورشان خسارت خود را دریافت می کنند ولی خب برخی موارد هم پیش آمده که با دردسرهای زیادی روبرو شده اند. دلایل وجود چنین مسئله ای را برایتان شرح خواهیم داد.

  • نداشتن پوشش های کامل

این پوشش های مختلف و متناسب با سفر شما هستند که تعهدات شرکت بیمه نسبت به شما را تعیین می کنند. اگر بخواهیم بیشتر شرح بدهیم برای نمونه کسی که قصد سفر به اروپا را دارد می تواند طرح های مختلفی از بیمه های مربوط به این منطقه را خریداری کند. که البته هزینه های آنان نیز متفاوت می باشد. به افرادی که سنشان زیاد است پیشنهاد می شود طرحی را خریداری کنند که شامل پوشش های بازگشت دراثر بیماری یا حادثه، بازگشت اعضا بلافصل همراه بیمه گذار و سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل به محل بستری بیمه گذار می شود.

یا اگر می خواهید به کشوری سفر کنید که تاخیر پرواز برای ساعت های طولانی در آن امری عادی تلقی می شود بهتر است طرحی را خریداری کنید که خسارت ناشی از دیرکرد پرواز را پرداخت می کند. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید حتما پرس و جو کنید و یا در اینترنت ببینید که در فرودگاه مقصد شما چقدر احتمال دارد چمدانتان گم شود و اگر احتمالش زیاد بود حتما داشتن پوشش گم شدن چمدان را در نظر بگیرید.

در نظر بگیرید که هنگام افزایش پوشش تعهدات بیمه مسافرتی حق بیمه شما به مقدار ناچیزی افزایش می یابد اما در صورت خسارت دیدن این تفاوت ها میلیون ها تومان خواهد بود.

  • زمان خرید

برخی افراد می گویند بعد از این که سفر رفتیم سر فرصت و با خیال راحت بیمه را خریداری می کنیم که البته سخت در اشتباه هستند. چرا که یکی از شرط های اصلی خرید بیمه مسافرتی و پرداخت خسارت مسافر آن است که بیمه را قبل از سفر خریداری کنید. جالب است بدانید که هنگام خرید بیمه روی آن تاریخی نوشته نشده است و پس از خروج شما از کشور اعتبار بیمه نامه آغاز می شود.

عده ای دیگر از افراد اعتقادی به ضرورت خرید بیمه مسافرتی ندارند و از خریدش سر باز می زنند. اما بعد از این که اتفاق ناخوشایندی برایشان روی داد تصمیم می گیرند بلافاصله بیمه را بخرند تا بتوانند خسارت خود را از شرکت های بیمه دریافت کنند اما با توجه به آنلاین بودن تمام مراحل و تعیین بودن تاریخ امکان این کار وجود ندارد و البته در بخش قبلی هم گفتیم که از ضرورت های خرید بیمه مسافرتی آن است که پیش از سفر انجام شود.

  • دریافت کامل مدارک

برای این که دریافت خسارت مسافر بدون دردسر انجام شود باید جمع آوری مدارک با دقت کامل انجام شود و پرونده اش کاملا تکمیل باشد. برخی از نمونه های آن را در قسمت ضرورت خرید بیمه مسافرتی شرح دادیم. به طور مثال اگر بخواهید خسارت تاخیر پروازتان را دریافت کنید باید تایید رسمی تاریخ و زمان حرکت به همراه دلیل تاخیر را به شرکت بیمه تحویل بدهید.

البته اگر مدارک خود را در زمان مناسب کامل نکرده اید جای نگرانی نیست چرا که با پیگری تمام آن ها را دریافت خواهید کرد، اما به هر حال کمی کارتان سخت می شود و دریافت خسارت شما نیز ممکن است با تاخیر انجام شود.

  • استثناها

برخی از موارد فارغ از پوشش هایی که در تعهدات بیمه نسبت به شما قرار دارند، به طور کلی غیرقابل پرداخت هستند. البته هر شرکت بیمه موارد غیر قابل پرداخت خود را دارد. به طور مثال اگر تاخیر پرواز شما به خاطر اعتصاب در فرودگاه باشد هیچ شرکت بیمه ای پرداخت آن را تقبل نخواهد کرد.

اگر فردی از قبل تحت درمان باشد یا بیماری خاصی داشته باشد مسائل ناشی از آن تحت پوشش شرکت بیمه نخواهد بود.

در صورتی که بیمه گذار بی احتیاطی کرده باشد، در اقدامی جنایی شرکت کند و در شرایطی غیر از دفاع از خودش به شخصی آسیب برساند یا ماجرای تقلب و سو نیت در کار باشد قطعا خسارت مسافر تحت پوشش های بیمه گر نخواهد بود.

وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، گردباد، آتش سوزی های طبیعی، آتشفشان، تند باد، سقوط شهاب سنگ، رانش زمین و هر گونه عامل طییعی مربوط به زمین یا آسمان تحت پوشش های شرکت های بیمه قرار ندارد.

اگر بیمه گذار به انجام کارهای خطرناکی بپردازد که از نظر عموم جامعه هم خطر آفرینند بیمه مسئولیتی در قبال پرداخت آن ها ندارد. به طور نمونه اسب سواری، اسکی، کشتی دریافت، انجام انواع ورزش های رزمی، شمشیر بازی، پریدن از چتر نجات، بالن سواری، غواصی، شرکت در مسابقات اتومبیل رانی و البته شرکت در تمامی رقابت هایی که تخت نظارت فدراسیون های ورزشی برگزار می شوند.

در کل برای ضرورت خرید بیمه مسافرتی می توان گفت که سفر زمانی برای آرامش و گذراندن اوقاتی خوش در استراحت است. مسافران می خواهند در این بازه زمانی دیگر هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای نداشته باشند و این امر با خرید بیمه سفر امکان پذیر خواهد بود. شرکت خبرنگاران برای رفاه بیشتر مسافران و امنیت خاطر آنان روی همه تورهای مسافرتی خود پوشش بیمه سفر را به صورت رایگان قرار داده است.

در سخن آخر باید بگوییم که بعد از خرید تور یا بلیط هواپیما و رزرو هتل داشتن بیمه مسافرتی ضروریت بعدی برای آغاز سفر است و پیشنهاد می کنیم با تمامی ضرورت خرید بیمه مسافرتی که در این مطلب گفته شد تهیه آن را از لیست اقدامات سفرتان خط نزنید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: الی گشت
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24299

به "ضرورت خرید بیمه مسافرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت خرید بیمه مسافرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید