زیباترین خلیج هایی که حتما قبل از مرگ باید ببینید

به گزارش بلاگ پو، زیباترین خلیج ها در جهان

خلیج به ناحیه ای گفته می شود که قسمتی از آب توسط خشکی محصور شده و تنها از یک سو با آب های آزاد در ارتباط می باشد. به طور کلی خلیج ها دارای آب های آرام تری نسبت به دریای اطراف خود بوده و محل مناسبی برای کشتی هایی می باشد که در آب و هوای نامناسب می خواهند پناه بگیرند. زمانی که یکی از این خلیج ها به اندازه کافی بزرگ و عمیق باشد به طور طبیعی تبدیل به یک بندر شده و اغلب از اهمیت اقتصادی و استراتژیک بسیار مهم می باشند. این در حالی است که بسیاری از شهرهای بزرگ جهان در یک بندر واقع شده اند که برخی از آن ها دارای زیباترین خلیج ها در جهان بوده و منظره و چشم اندازی بی نظیر ارائه می نمایند. با خبرنگاران همراه شوید تا در مورد این خلیج های بی نظیر بیشتر بخوانیم.

زیباترین خلیج هایی که حتما قبل از مرگ باید ببینید

خلیج فانگ انگا | Phang Nga Bay

خلیج فانگ انگا یکی از زیباترین مناطق تایلند بوده مناطق تایلند بوده که در فاصله 95 کیلومتری از جزیره پوکت قرار گرفته است. غارهای زیبا و غارهای آبی و همچنین جزایر آهکی بسیاری وجود داشته که ارتفاع برخی از آن ها به 300 متر نیز می رسیده و چشم اندازی بی نظیر را ایجاد کرده است. معروفترین جزیره در این منطقه که از زیباترین خلیج ها در جهان می باشد از سنگ آهک تشکیل شده و بیشتر به عنوان جزیره جیمز باند شناخته می شود. این راهی محبوب برای دیدن منظره های خلیج فانگ انگا بوده که بتوان از این طریق به غارهای دریایی نیز وارد شد.

بندرگاه ویکتوریا | Victoria Harbour

بندرگاه ویکتوریا یک جاذبه توریستی مهم در هنگ کنگ بوده و یکی از عمیق ترین بنادر کانتینری در جهان می باشد. این یکی از زیباترین خلیج ها در جهان بوده که چشم اندازی خیره کننده و بی نظیر از آسمان خراش ها از یک طرف و منظره ای از ساحل تسیم شاتسویی از سوی دیگر می باشد. بندر ویکتوریا یکی از پر جنب و جوش ترین بنادر و زیباترین خلیج ها در جهان بوده که صدها کشتی و قایق باسرعت بالا در آن رفت و آمد می کنند. یکی از بهترین راه های دیدن این بندر سفر به ستاره فری می باشد.

بندر جکسون | Port Jackson

یندر جکسون در شهر سیدنی قرار گرفته و این یکی از بهترین شهرها برای زندگی در جهان می باشد. سیدنی با صدها مورد از زیباترین خلیج ها در جهان و ساحل و آب راه توانسته منطره و چشم اندازی بی نظیر را ارائه نماید. بندر جکسون همچنین دارای دو نماد مشهور سیدنی نیز می باشد. یکی اپرای سیدنی و دیگری پل بندر سیدنی که هرکدام چشم اندازی بی نظیر و منظره ای ابدی را به نمایش می گذارند.

خلیج سان فرانسیسکو | San Francisco Bay

یکی از زیباترین خلیج ها در جهان خلیج سان فرانسیسکو بوده که در سواحل ایالت کالیفرنیا واقع شده است. مناطق اطراف این خلیج بی نظیر که معمولا به عنوان منطقه خلیج نیز شناخته می شود، دومین شهر بزرگ آمریکا بوده که در حدود 8 میلیون نفر جمعیت دارد. سان فرانسیسکو با منظره و چشم اندازی فوق العاده به عنوان مرکز مالی منطقه خلیج می باشد. این در حالی است که سن جوز (San Jose) پرجمعیت ترین شهر این منطقه است. این خلیج دارای بسیاری از جزایر کوچک بوده که از معروف ترین آن ها آلکاتراز می باشد که تا سال 1963 به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفته است. دروازه طلایی که خلیج را به اقیانوس آرام باز می کند توسط پل معروف گلدن گیت معین است.

خلیج گوانابارا | Guanabara Bay

خلیج گوانابارا یکی از زیباترین خلیج ها در جهان بوده که در جنوب شرقی برزیل واقع شده است. این خلیج که منظره ای بی نظیر را ارائه می کند توسط جنگل های گرمسیری، سواحل، سنگ های عجیب و غریب، کوه ها و محله های شهر ریودوژانیرو احاطه شده است. این خلیج با چشم اندازی بی نظیر در یکم ژانویه سال 1502 توسط یک پرتغالی به نام گاسپار دلموس (Gaspar de Lemos) کشف شده که نام آن را ریودژانیرو یه معنی رودخانه ژانویه قرار داد زیرا او فکر می کرد که این رودخانه ای بزرگ است. نام گوانابارا از زبان توپی گوارانی (Tupi-Guarani) گرفته شده است.

خلیج هالانگ | Ha Long Bay

خلیج هالانگ که از زیباترین خلیج ها در جهان می باشد در شمال ویتنام و در یک خط ساحلی 120 کیلومتری واقع شده و به معنای واقعی کلمه به عنوان خلیج فرود اژدها شناخته می شود. این خلیج یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در ویتنام بوده که دارای هزاران جزیره با منظره و چشم انداز بی نظیر می باشد و هر کدام با پوشش گیاهی ضخیم پوشیده شده و اطراف آن ها دریایی دیدنی با ستون هایی از آهک تشکیل داده اند. چندین جزیره در این ناحیه توخالی بوده و دارای غارهای بسیاری می باشند. علاوه بر این برخی دیگر از جزایر دارای روستاهای ماهیگیران است.

خلیج کوتور | Bay of Kotor

خلیج کوتور در جنوب غربی مونته نگرو و در دریای آدریاتیک واقع شده است. این یکی از زیباترین خلیج ها در جهان و همچنین زیباترین نقاط در اروپا بوده که اغلب با یک فلات اشتباه گرفته می شود اما در واقع یک دره با رودخانه ای در میان آن است. ساحل عجیب و غریب کوتور با سواحل متعدد باعث شده تا چندین استراحتگاه توریستی با شهرهای زیبا در اطراف آن قرار گیرند.

منبع: www.touropia.com

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: الی گشت
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24322

به "زیباترین خلیج هایی که حتما قبل از مرگ باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین خلیج هایی که حتما قبل از مرگ باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید