رئیس مجلس مصر: امنیت خلیج فارس خط قرمز ماست

به گزارش بلاگ پو، رئیس مجلس مصر با اشاره به یاری ها و حمایت های کشورش از اقدامات ائتلاف عربی ضد یمن تاکید نمود، امنیت منطقه خلیج فارس خط قرمز مصر محسوب می گردد.

رئیس مجلس مصر: امنیت خلیج فارس خط قرمز ماست

به گزارش خبرنگاران، علی عبدالعال، رئیس مجلس مصر در دیداری که با شیخ جابر المبارک الحمد الصباح، نخست وزیر کویت در قصر البیان کویت داشت، گفت: روابطی که مصر و کویت را به یکدیگر پیوند زده اند، به منزله ستون ثبات و امنیت منطقه هستند و مرحله آینده نیز باید بر همین پایه ساخته گردد به نحوی که منافع مردم دو کشور محقق شوند.

عبدالعال با اشاره به یاری ها و حمایت های کشورش از اقدامات ائتلاف عربی ضد یمن تاکید نمود، امنیت منطقه خلیج فارس خط قرمز مصر محسوب می گردد.

طبق گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالعال اظهار کرد: مصر به دنبال برچیدن موانعی است که بر سر راه فعالیت های تجاری دو طرف وجود دارند، همچنین به تشکیل کمیته تجاری مشترک دو کشور که در سطح وزرا با ایجاد آن موافقت شد، اهمیت می دهد.

رئیس مجلس مصر در ادامه گفت: مصر به ویژه در سایه طرح های بزرگ ملی و زیرساختی خود و صدور قانون جدید سرمایه گذاری که به طرف های خارجی امتیازات و امکانات متعددی می دهد، به افزایش سرمایه گذاری های کویت در بعضی طرح ها و پروژه های این کشور چشم دوخته است.

در این دیدار نخست وزیر کویت نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار خود با رئیس مجلس مصر، بر تمایل این کشور برای تقویت روابط با مصر در تمامی زمینه ها جهت تحقق منافع دو کشور تاکید نمود.

شیخ الصباح در ادامه به نقش محوری مصر در منطقه و لزوم هماهنگی با این کشور در زمینه مقابله با چالش های پیش روی منطقه و در راس آنها مبارزه با تروریسم تاکید نمود و گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند رایزنی ها و هماهنگی های دائم و مستمر ومقابله جدی با آن به نحوی است که بر ثبات و امنیت منطقه تاثیری نگذارد.

رئیس مجلس مصر و هیات همراه او در سفری که به کویت داشتند، با نخست وزیر و بعضی از مسئولان این کشور دیدار کردند. همچنین قرار است علی عبدالعال در مجلس کویت سخنرانی کند.

مترجم: سپیده حسینی

دبیر: منصوره زالی

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4137

به "رئیس مجلس مصر: امنیت خلیج فارس خط قرمز ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس مصر: امنیت خلیج فارس خط قرمز ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید