دستاورد عحیب نشست آنالیز داوری هفته های اخیر

به گزارش بلاگ پو، نتیجه این نشست اما به جای اینکه به نتیجه متفاوتی درباره ضعف داوری های فصل جاری بیانجامد، همان نتیجه گیری های همیشگی را دربرداشت که اشتباه جزئی از داوری است و نمی توان کاری برایش کرد.

دستاورد عحیب نشست آنالیز داوری هفته های اخیر

دستاورد عحیب نشست بررسی داوری هفته های اخیر

انتقادهای روزهای اخیر به داوری و بگومگوهای رسانه ای بین امیر قلعه نویی و داوران لیگ فزونی، در نهایت به برگزاری جلسه گروه بررسی داوری انجامید. داوود رفعتی، سیدرضا غیاثی، حسین عسگری و دانیال مرادی، با حضور مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در این نشست به بررسی و بررسی فیلم بازی های هفته بیستم تا بیست و دوم لیگ برتر پرداختند.

نتیجه این نشست اما به جای اینکه به نتیجه متفاوتی درباره ضعف داوری های فصل جاری بیانجامد، همان نتیجه گیری های همیشگی را دربرداشت که اشتباه جزئی از داوری است و نمی توان کاری برایش کرد. بدتر از این نتیجه اما آن است که اعضای حاضر در این نشست به جای حل کردن مسائل فعلی، اشتباهات داوری بازی های اروپایی را دلیلی برای موجه جلوه دادن اشتباه داوری می دانند.

تا آنجا که حسین عسگری، درباره دستاوردهای این نشست می گوید: تیم منچسترسیتی با 2 گل اشتباه (یک پنالتی و یک گل آفساید) راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد. بعد از انتها بازی هیچ اتفاقی نیفتاد و مربیان هر دو تیم با یکدیگر دست دادند. اما در لیگ ایران به این شکل نیست. مربیان و بازیکنان علیه داور بیانیه صادر می کنند. اشتباه داور در هر لحظه ای ممکن است اتفاق بیفتد، این که مثلا بگوییم وقتی یک تیم جلو می افتد، داوران خطای حریف را بر علیه آن تیم نمی گیرند، اصلا حرف درستی نیست.

او مثل همه کسانی که درباره داوری ها اظهارنظر می کنند، به این نکته تأکید دارد: فیلم بازی های برگزار شده هفته بیستم تا بیست و دوم لیگ برتر را مورد بازبینی و بررسی قرار دادیم. به هرحال همانطور که بارها به وضوح اشاره کردیم اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است. داوران در کل در این سه هفته بازیهای سخت و خوبی را قضاوت کردند و در کل دو یا سه اشتباه تاثیر گذار در بازیهای لیگ داشتند.

عسگری حتی وقتی می خواهد این اشتباهات داوری را بپذیرد هم در این رابطه می گوید: متاسفانه این امر در فوتبال دنیا بسیار نادر است. منکر این نیستیم که داوری ما فوق العاده است ما هم اشتباه داریم. در این سه هفته لیگ برتر 10 تا 15 درصد داوران ما اشتباه تاثیرگذار در بازی ها داشتند. مهمترین بخش داوری و نظارت این است که اشتباهات داوران نتیجه امتیاز بازی را مشخص نکند. سرمربیان ما باید به دنبال علم به روز باشند تا مرتبا با اعلام نظرهای نادرست، عملکرد تیم داوری را زیر سوال نبرند.

او درباره عملکرد داوران نسبت به هفته های گذشته توضیح می دهد: عملکرد داوران نسبت به هفته های گذشته خوب بوده است، البته باید بهتر شود. با توجه به اینکه به هفته انتهای لیگ برتر و دسته اول نزدیک می شود حساسیت بازی ها در جدول بالا می رود. برهمین اساس داوران باید با تمرکز بالا و بدون استرس در زمین مسابقه حاضر شوند و این امر مستلزم این است که هجمه ها و فشار از روی داوران برداشته شود.

عسگری به جای اینکه راه بهبود شرایط داوری را در ارتقای سطح آموزش جستجو کند، حمایت از جامعه داوران را راه حل مشکل فعلی می داند و درباره اش می گوید: قطعا حمایت از جامعه داوری باعث خواهد شد داوران ما با انگیزه هر چه بیشتر و با داشتن تمرکز کافی و به دور از هرگونه حاشیه، مسابقات را قضاوت کنند.

با این دیدگاه ها معلوم نیست که شرایط داوری فوتبال ما چه زمانی متحول می شود و رو به بهبود می رود؟

2- 500

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5502

به "دستاورد عحیب نشست آنالیز داوری هفته های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد عحیب نشست آنالیز داوری هفته های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید