درباره فواید زومبا برای سلامتی چه می دانید؟

به گزارش بلاگ پو، بیایید با یک اعتراف آغاز کنیم! همه ما می دانیم که زومبا یک ورزش سرگرم کننده است اما در اعماق وجودمان معتقدیم که یک ورزش باید سخت و دردناک باشد و همچنین ما معتقدیم که اگر یک ورزش بیشتر شبیه یک فعالیت سرگرم کننده و کمتر شبیه یک ورزش در نظر گرفته گردد، بدون شک تأثیر آن کمتر است.

درباره فواید زومبا برای سلامتی چه می دانید؟

خوب، وقت آن است که در خصوص زومبا از اشتباه بیرون بیایید. این مقاله تمام مزایای سلامتی زومبا را بیان می نماید! در انتهای مقاله حتماً خواهیید دانست که چرا زومبا با وجود اینکه یک تمرین سرگرم نماینده است، یک تمرین فوق العاده موثر هم محسوب می گردد.

زومبا- یک تمرین کامل بدنی

بله زومبا یک تمرین تمام بدنی است آن هم بدون تجهیزات. این دقیقاً بعد از شنا و دویدن از نظر فعال سازی عضلات بیشتر با یک حرکت تند و سریع انجام می گردد. زومبا برابر است با نتایج زیادی برای سلامتی و به همین دلیل است که جای خود را در میان مردم باز نموده است.

زومبا چه عضلاتی را هدف قرار می دهد؟

ما کاملاً مطمئن هستیم که زومبا یک فعالیت پایکوبی آور سرگرم نماینده است اما بگذارید برای کسانی که در اثربخشی آن شک دارند بگوییم که این ورزش با عضلات مرکزی بدن و شکم شما کار می نماید. ساختار و سلامت عضلات شکم فوقانی و تحتانی، پهلو و کمر با این تمرین به وضوح بهبود می یابد.

علاوه بر این زومبا، به شما یاری می نماید تا عضلات بالاتنه مانند بازوها، شانه ها، سینه و پشت را تقویت کنید. بعلاوه، این ورزش پایکوبی که احساس ورزش به همراه ندارد، می تواند عضلات پایین تنه شما را نیز متعادل کند. پاها، همسترینگ، ساق پا، گلوت ها - همه در این حالت در حرکت خواهند بود و به زودی نتیجه قابل مشاهده ای تجربه خواهید کرد.

فواید برتر زومبا در سلامتی

اکنون می دانید که همه گروه های عظیم عضلات را هدف قرار می دهد اما فقط این نیست! علاوه بر این، با هدف قرار دادن بسیاری از عضلات، زومبا می تواند سایر مزایای سلامتی را نیز برای شما فراهم کند که قطعاً می تواند شما را متقاعد کند که این فعالیت پایکوبی آور را انجام دهید. برای دانستن این مطلب ممکن است بهتر باشد موارد زیر را بخوانید.

1. شرایط و ساختار بدن را خیلی سریع بهبود می بخشد

زومبا به عنوان یک تمرین تمام بدنی، تقریباً با تمام عضلات کار می نماید. همچنین، استرس از عضلات کاهش می یابد، به همین دلیل درد طولانی مدت در عضلات شما بهبود می یابد و منجر به بهبود شرایط بدن می گردد. به دلیل ساعت طولانی کار پشت میز، ما معمولاً حالت خمیده ای پیدا می کنیم که با زومبای روزانه و فقط 45 دقیقه بهبود می یابد.

این می تواند کالری شما را با سرعت بالا و سریعتر بسوزاند و بهترین قسمت زومبا این است که در مقایسه با بیشتر فعالیت های دیگر نتیجه سریع تری می دهد. بنابراین ممکن نیست که هنگام انجام زومبا از نتایج ناامید شوید.

اگر هدف شما از دست دادن وزن و رسیدن به فرم مناسب یا تقویت عضلات باشد، نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت. با سوزاندن چربی از این نواحی می تواند شکم و پهلوی شما را ساختار بندی کند. برای تجربه چنین مزایای جادویی این تمرین و پایکوبی، خوب است زودتر در کلاس زومبا ثبت نام کنید.

2. بهبود متابولیسم

این تمرین با فعال کردن کل بدن، می تواند متابولیسم بدن شما را بالا ببرد و گردش خون شما را بهبود بخشد و از یک ایمنی قوی شما را برخوردار کند که به شما یاری می نماید تمام روز انرژی خود را حفظ کنید.

با توجه به این متابولیسم بهبود یافته، شما می توانید در ساعات استراحت خود حتی کالری بیشتری بسوزانید. ممکن است کلاس زومبا فقط برای 30 تا 45 دقیقه باشد اما بعد از این زمان هم می توانید کالری بیشتری بسوزانید.

3. هماهنگی بهتر

در طول زومبا، شما باید بدن خود را به همراه ضرباهنگ تکان دهید که باعث بهبود هماهنگی در اعضای بدن شما می گردد در صورتی که بیشتر تمرینات این اجازه را نمی دهند.

تمرین تردمیل خود را به عنوان مثال در نظر بگیرید که در آن پاها بیش از حد فعال هستند اما بازوها فعال نیستند. برای مثال دیگر، هنگامی که با دمبل ورزش می کنید، دستان شما فعال هستند اما عضلات مرکزی بدن، پهلوها ها و پایین تنه شما عمدتاً غیبرطرفال هستند. اما در طول تمرین زومبا، بالاتنه و پایین بدن شما به یک اندازه فعال خواهند بود. با توجه به این ادعا می گردد گفت که زومبا یکی از بهترین تمرینات است.

4. استقامت بیشتر

زومبا باعث تقویت عضلات می گردد. در نتیجه، شما به راحتی آسیب نمی بینید حتی اگر آسیب دیده باشید، اگر زومبا انجام می دهید، مقاومت شما در برابر درد بسیار بهتر می گردد.

همچنین اگر مدت زمان کوتاهی قبل از جلسه پرس، زومبا را انجام داده باشید، می توانید تعداد بیشتری پرس و پوش آپ انجام دهید.

5. سلامت قلب عالی

سلامت قلب و عروق شما با زومبا بسیار بهتر خواهد شد. از آنجا که مانند پایکوبی است، شما مجبور نیستید سرعت تنفس خود را کنترل کنید. بلکه باید بیشتر نفس بکشید زیرا این یک تمرین پایکوبی با انرژی بالا است. این میزان اکسیژن را در بدن افزایش می دهد که به شما یاری می نماید تا انرژی بیشتری داشته باشید.

6. بهبود فشار خون

با افزایش سطح اکسیژن در خون، فشار اضافی بر روی قلب ایجاد نمی گردد تا خون را در قسمت های دیگر بدن پمپ کند. این یکی از عظیمترین مزایای این فعالیت است.

بنابراین، اگر می خواهید فشار خون متعادل داشته باشید، زومبا اجباری است و شما هدیه اضافی از دست دادن چربی بدن خود را نیز دریافت خواهید کرد.

7. آگاهی از بدن

زومبا آگاهی از بدن را به وسیله حرکت عملکردی آموزش می دهد، به همین دلیل می توانید انعطاف پذیر بمانید. در صورتی که در تمام طول روز شما نمی توانید دست ها یا پاها را به طور عادی حرکت دهید، ممکن است به دلیل دردهای مفصلی یا گرفتگی عضلات باشد.

زومبا با حرکات هوشمندانه خود تنش عضلات را به آرامی از بین می برد و بنابراین می توانید به حرکات انعطاف پذیر و آزاد ادامه دهید. این اختلاف را کمی بعد از آغاز زومبا خواهید فهمید.

8. به یک اجتماع عظیمتر متصل می شوید

در بیشتر تمرینات، شما باید بر روی برنامه خود تمرکز کنید و قادر به برقراری ارتباط با دیگران نیستید اما در زومبا، این کاملاً برعکس است. همانطور که در طول این تمرین در یک گروه می پایکوبیید، می توانید به راحتی با اعضای گروه ارتباط برقرار کنید. نه تنها این، می توانید به آنها یاری کنید تا عملکرد خود را بهبود بخشند.

به طور خلاصه، این تمرین به شما یاری می نماید تا بیشتر معاشرت کنید و به یک حلقه عظیمتر بپیوندید و از دایره کوچک خود بیرون بیایید. این بدون شک دلیلی برای خوشحالی و مثبت ماندن در طول زومبا است.

9. مزایای روانشناختی

زومبا یک تمرین با مزایای سلامت جسمی و روانی است زیرا راهی عالی برای از بین بردن استرس است زیرا زومبا باعث می گردد تمام تنش های خود را برای مدت زمان یاد شده در طول تمرین فراموش کنید. این تمرینی است که از آن لذت می برید و هر تمرینی وقتی از آن لذت می برید موثرتر است.

قبلاً ذکر شد که این تمرین احساس تمرین و ورزش را به همراه ندارد و این به دلیل آن است که شما مجبور نخواهید شد هر روز خود را به استادیوم برسانید و در خانه و بدون وسیله هم قابل انجام است.

بعد از زومبا، شما بسیار پرانرژی و مثبت خواهید ماند، بنابراین بسیاری از ایده های تازه به ذهن تان خطور خواهد نمود. همچنین، خواهید دید که نسبت به تصمیمات خود که نتیجه جلسه زومبا نیز هستند، اطمینان بیشتری دارید. این انتها مزایای زومبا نیست و می تواند خیلی بیشتر از اینها به شما ارائه دهد …

10. نتیجه برابر برای مبتدیان و باتجربه ها

قانون زومبا این است - هرچه بیشتر حرکت کنید چربی خود را بیشتر از دست می دهید. این بدان معناست که هرچه بدن خود را بیشتر تکان دهید، فارغ از روزهایی که در کلاس زومبا هستید، به هدف تناسب اندام خود نزدیکتر خواهید بود.

برخلاف سایر تمرینات، شما فقط به دلیل تازه وارد بودن با دیگران تفاوت نخواهید داشت. در زومبا قوانینی برای کنار گذاشتن شما در بیرون از زمین یا انجام تمرینات ساده یا در مدت کوتاه تر وجود ندارد. اگر بدن شما توانایی اش را داشته باشد، می توانید روز اول 30 تا 45 دقیقه به پایکوبی ادامه دهید.

به همین دلیل برای مبتدیان و باتجربه ها به همان اندازه موثر است و برای همه رضایت ذهنی به همراه دارد.

11. قابل برنامه ریزی

شما به سختی تمرینات ورزشی را برای همه افراد در هر سنی و با هر توانایی موثر دیده اید اما زومبا می تواند این خاصیت را به شما ارائه دهد. طبق احتیاجها و اهداف تناسب اندام خود می توانید کلاس های سفارشی داشته باشید و به همین ترتیب از مزایایی که می خواهید بهره مند می شوید. چه مزیتی می تواند بالاتر از این باشد؟

از آنجا که کاملاً شبیه سایر اشکال پایکوبی است، ممکن است فکر کنید که در سنین بالا مناسب نخواهد بود. اما شما اشتباه می کنید. بچه ها، سالخوردگان و همه افرادی که تمایل دارند به دلیل گزینه شخصی سازی می توانند این کار را انجام دهند.

به تازگی، زومبا مبتنی بر جایگاه و مبتنی بر آب هم مورد توجه مردم قرار گرفته است که تقریباً همه را ترغیب می نماید تا با زومبا نگران بدن خود نباشند.

12. انجام طولانی مدت

زومبا تمرینی است که احتیاج به درگیری طولانی مدت دارد و همچنین یک تمرین اعتیاد آور است. این بدان معناست که حتی اگر قصد گذراندن یک کلاس کوتاه مدت را داشته باشید، ممکن است مجبور شوید آن را تمدید کنید زیرا به سرعت مزایای آن را تجربه خواهید کرد. وقتی متوجه شدید که این تمرین خاص به شما امکان می دهد به اهداف تناسب اندام خود برسید، قطعاً سعی خواهید کرد که آن را برای مزایای بیشتر ادامه دهید.

دیده می گردد که افراد معتاد به کار فقط برای رسیدن به کلاس زومبا به استادیوم مراجعه می نمایند و به معنای واقعی کلمه انرژی لازم برای کارهای دیگر را برای بقیه روزشان تأمین می نماید. همچنین، به شما امکان می دهد خواب بهتری داشته باشید، به این معنی که برای سلامت کلی شما مفید است.

13. قابل حمل بودن

این ورزش را می توان در هر مکانی انجام داد، به این معنی که می توانید آن را به تنهایی و با احتیاط در خانه یا در یک گروه در سالن بدنسازی تمرین کنید. شاید در زمستان، شما مایل به ترک خانه گرم خود نیستید اما شما همچنین یک فرد خواستار تناسب اندام هستید. می توانید به سادگی و با توجه به احتیاج خود DVD های زومبا را تهیه کنید و آن را در خانه تمرین کنید.

در حال حاضر، برخی سالن های بدن سازی امکان استخدام مربی شخصی و ترتیب دادن کلاس در محل مورد نظر شما را نیز فراهم می نمایند.

14. مقرون به صرفه

ممکن است فکر کنید زومبا به دلیل کارآیی استثنایی اش بسیار گران است.

خوب! شما باید این تصور را اصلاح کنید زیرا برای ثبت نام در کلاس زومبا واقعاً سرمایه زیادی لازم نیست و شما می توانید کلاس های درجه یک زومبا را با یک قیمت بسیار مقرون به صرفه به صورت آنلاین هم یاد بگیرید.

مهمتر از همه، شما احساس خواهید کرد که بعد از یک جلسه فقط 10 دقیقه ای بیشتر از سایر تمرینات عرق می کنید. بنابراین ممکن است تمرینات دیگر را کاهش داده و زومبا را تمرکز اصلی خود قرار دهید.

15. کاهش وزن

یکی از مهمترین مزایای زومبا، کاهش چشمگیر وزن است که هیجان جدید تناسب اندام را می تواند به همراه داشته باشد.

این تمرین بسیار سرگرم نماینده شامل بسیاری از برنامه های روزمره است که سیستم قلبی عروقی شما را بهبود می بخشد، که در مبارزه برای از دست دادن این وزن ناخواسته بسیار مفید است.

همچنین، یک فرد متوسط در یک کلاس زومبا حدود 600 تا 1000 کالری می سوزاند.

خیلی زیاد است، درست است؟ و بهترین قسمت این است که شما حتی متوجه تمام تلاشی که در واقع احتیاج دارد نخواهید شد.

16. فوق العاده سرگرم نماینده است

برخلاف نوع منظم تمریناتی که بیشتر مردم انجام می دهند، زومبا با ایجاد نشاط و سرگرمی ورزش با خستگی مبارزه می نماید.

اگر موسیقی را دوست دارید، مطمئناً از این نوع تمرین لذت خواهید برد و مطمئناً فضای نشاط آور و پرانرژی را در کلاس زومبا دوست خواهید داشت.

شما حتی نمی دانید چه زمانی تمام آن موقع گذشته است!

17. برطرف بی نظیر استرس

اگر می خواهید از تمام استرسی که در طول روز جمع می کنید خلاص شوید زومبا یک تمرین عالی برای آن است.

این یک مسکن کامل استرس است و حتی برخی فکر می نمایند که این حتی بهتر از دارو عمل می نماید.

حرکات مثبت و ویژه برای این نوع تمرین باعث ترشح اندورفین در بهبود روحیه می گردد و با عضویت در یک کلاس زومبا مطمئناً می توانید احساس کنید که نگرانی های خود را از دست می دهید.

18. اعتماد به نفس بیشتر

زومبا همچنین بهترین روش برای افزایش اعتماد به نفس شماست.

به لطف همه پایکوبی هایی که یک تمرین زومبا احتیاج دارد، مهارهای خود را افزایش می دهید، شرایط بدن خود را بهبود می بخشید، هماهنگی بهتری خواهید داشت و احساس خوبی در خصوص خود خواهید داشت.

این تغییرات بلافاصله بر روحیه و ظاهر شما تأثیر می گذارد.

شخصی که احساس خوبی دارد اعتماد به نفس بیشتری نیز دارد و از شخص فوق العاده ای که هست بیشتر قدردانی می نماید.

19. سریع می گذرد

اغلب می گویند وقتی شما سرگرم آن می شوید، زمان پرواز می نماید.

اگر کل زمان ورزش را ثانیه به ثانیه می شمارید، زومبا به انتخاب خوبی برای شما تبدیل می گردد.

اگر برخی اوقات تمریناتتان بیش از حد تحمل است، زومبا را با تمام سرعت انجام می دهید و گویی یک ساعت در چند ثانیه می گذرد.

20. شما را مجذوب ورزش می نماید

تمریناتی که احساس می کنید به سختی می توانید آنها را انجام دهید کشش کمی برایتان دارند اما زومبا آنقدر لذت بخش است که شما واقعاً می خواهید دوباره به آن برگردید.

ایده ورزش را کاملاً تغییر می دهد زیرا چیزی است که شما واقعاً منتظر آن هستید. این شما را در یک روتین سالم نگه می دارد!

نکات نهایی

بنابراین آیا هنوز شک دارید که زومبا یک فعالیت سرگرم نماینده است یا به عنوان ورزش کمترین مزایا را دارد؟ احتمالا نه! اگر بله، باید آن را امتحان کنید زیرا زومبا یک فعالیت بدون درد و کم هزینه است که به شما یاری می نماید تا یک قدم به هدف تناسب اندام خود نزدیک شوید.

از همه مهمتر، این باعث می گردد شما احساس کنید که دوباره متولد شده اید.

به بدن خود پاداش می دهید. این بدان معناست که هر روز صبح بین بدن و مغزتان درگیری نخواهید داشت که به باشگاه بروید یا نه. بنابراین، در واقع شیوه زندگی شما را به روشی هوشمندانه تغییر می دهد و انگیزه شما را حفظ می نماید. بنابراین، کفش های ورزشی خود را آماده کنید و به سمت کلاس زومبا حرکت کنید.

منبع:

starmarkfitnessstudio

healthfitnessrevolution

capcana

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: هفت گنج
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37447

به "درباره فواید زومبا برای سلامتی چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره فواید زومبا برای سلامتی چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید