خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سیل به 12 هزار کیلومتر جاده در 6800 نقطه

به گزارش بلاگ پو، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 12 هزار کیلومتر از راه های کشور در سیل اخیر آسیب دیده اند، گفت: به راه های کشور اعم از روستایی، فرعی، شریانی و اصلی که آزادراه ها هم شامل می گردد، 3 هزار میلیارد تومان خسارت وارد آمده است.

خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سیل به 12 هزار کیلومتر جاده در 6800 نقطه

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در سرانجام بازدید خود از مناطق سیل زده استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری در مجموع خساراتی که به زیرساخت ها و همچنین مردم وارد آمده است 599 میلیارد تومان برآورد شده است که استاندار گزارش آن را به ستاد بحران کل کشور ارایه نموده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خساراتی که به بخش کشاورزی و آبزی پروری استان چهارمحال و بختیاری وارد آمده است 460 میلیارد تومان است که این بخش همراه با خساراتی که به واحدهای مسکونی وارد آمده، توسط دولت، مشخص تکلیف شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه ارزیابی دقیق تر خسارات نیز در دستور کار است، از مشخص منابع برای شروع بازسازی ها اطلاع داد.

وی اضافه نمود: تسهیلات در دو بخش بلاعوض و وام های با بهره کم به سیل زدگان واگذار می گردد و مردم می توانند از آن استفاده نمایند و وضعیت خود را به حالت اول برگردانند.

وی توضیح داد: کسانی که در حریم رودخانه و یا در بستر رودخانه ساخت و ساز نموده اند باید جابه جا شوند. از مردم می خواهم که همت داشته باشند و همکاری نمایند تا جابه جایی ها در اسرع وقت صورت بگیرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: شروع عملیات بازسازی زیرساخت های آسیب دیده استان چهارمحال و بختیاری طی روزهای آینده شروع می گردد و این مهم از جمله موضوعات مهمی است که دولت برای آن تصمیم گیری نموده و منابع آن در جلسات آینده مشخص می شوند تا با پشتوانه اقتصادی مناسب عملیاتی و اجرایی گردد.

اسلامی بیان نمود: یکی از محورهای ترانزیتی، راه آهن است که امیدواریم مطالعات راه آهن اصفهان- اهواز تکمیل گردد و بتوانیم سرمایه گذاری را پیدا کنیم تا از محل بودجه فاینانسی که از صندوق توسعه ملی دارد، قرارداد این پروژه را بنویسیم. در حال حاضر مطالعات آن صورت گرفته و در ردیف برنامه های اولویت دار وزارتخانه است.

اسلامی همچنین در جمع بندی کل خسارات وارد آمده از سیل، گفت: در سراسر کشور بیش از 12 هزار کیلومتر از راه ها از روستایی، فرعی و شریانی و اصلی که آزادراه ها هم در آن دیده شده اند در 6800 نقطه آسیب دیده اند.

وی آسیب به راه ها را از جنس رانش برشمرد و اضافه نمود: این آسیب ها از جنس رانش زمین، تخریب پل ها، آسیبدیدگی پل ها و تخریب آب نماها و آب روها، آب شستگی و آب بردگی و زمین لغزشی که موجب رانش زمین شده است و جهت جاده را در کل غیرقابل استفاده نموده است.

اسلامی، میزان برآورد خسارات سیل به راه های کشور را 3 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: بر اساس اولویت هایی که داریم به ویژه جاده های روستایی، آنها را با اولویت بیشتری دنبال خواهیم کرد تا با سرعت بیشتری بازگشایی و تکمیل شوند.

وزیر راه و شهرسازی بیان نمود: یک سری از جاده های ما هستند که باید با واریانت جدید کار شوند، محور قدیم بعضی از جاده ها قابل استفاده نیستند به ویژه محور خرم آباد به پلدختر که چند کیلومتر از جاده را رودخانه کنده و با خود برده است، دیگر از کنار رودخانه نمی توان عبور کرد، برآورد اولیه و نظر کارشناسان و مهندسان مشاوری که خسارات را آنالیز نموده اند این است باید با تونل و جهت جایگزین بتوانیم بریدگی جدیدی، جایگزین کنیم که اینکار عملا با سرعت قابل انجام نیست.

وی اضافه نمود: پروژه سنگینی است که زمانبر است و فعلا باید با کنارگذر موقت جهت را برقرار کنیم تا بعدها بگردد جهت جایگزین آن را ایجاد کرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6036

به "خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سیل به 12 هزار کیلومتر جاده در 6800 نقطه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سیل به 12 هزار کیلومتر جاده در 6800 نقطه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید