خبرنگاران مسائل کارگری استان اصفهان بصورت هفتگی آنالیز خواهد شد

به گزارش بلاگ پو، اصفهان - خبرنگاران - استاندار اصفهان گفت: مسائل کارگری استان از این به بعد با تشکیل کمیته ای بصورت هفتگی آنالیز خواهد شد.

خبرنگاران مسائل کارگری استان اصفهان بصورت هفتگی آنالیز خواهد شد

عباس رضایی روز یکشنبه در نشست صمیمانه هم اندیشی و گرامیداشت هفته کار اضافه نمود: بخش کارگری و بازنشستگان این بخش، همیشه با مسائل خاص خود روبروند و ضروری است در اسرع وقت در باره این مسائل تصمیم گیری گردد.

وی گفت: به همین دلیل کمیته ای با موضوع مدیرکل سیاسی استانداری و با حضور مدیرکل هماهنگی امور مالی استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماع، مدیرکل تامین اجتماعی و 2 نماینده از صنوف کارگری بصورت هفتگی، مسائل این بخش را احصا خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مسائل با توجه به حوزه اختیارات استان، دسته بندی و در صورت امکان در خودِ استان رفع می گردد در غیر این صورت برای تصمیم گیری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقال می یابد.

استاندار اصفهان با اشاره به مسائل بوجود آمده ناشی از شیوعکرونا گفت: این بیماری تبعات مختلفی در عرصه های مالی، اجتماعی، امنیتی و کار و اشتغال داشته است و بی شک بخش کارگری نیز با مسائل متعدد ناشی از آن روبرو هستند.

رضایی تاکید نمود: نباید فراموش کنیم که کشور ما در تحریم های ظالمانه واقع شده است و این مساله به سایر مسائل نیز دامن می زند.

وی با اشاره به حضور مستمر مدیران استان در مقابله با بیماری کرونا توضیح داد: در ماه های اخیر که استان درگیر این بیماری بوده، بسیاری از مدیران بصورت شبانه روزی در مقابله با این بیماری حضور مستمر داشته اند و حتی یک ساعت هم مرخصی نرفته اند.

این نشست با هدف ارج نهادن به زحمات جامعه کارگران با حضور نمایندگان دستگاه ها، صنوف و تشکل های وابسته به جامعه کارگری استان برگزار گردید.

در این نشست، تعدادی از نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی به بیان نظرات خود در باره نقش کارگران در انقلاب و دفاع مقدس، ضرورت ارتباط بیشتر با جامعه کارگری، کوچک شدن سفره کارگران، حقوق و دستمزدها، افزایش و توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی، تسریع در پرداخت بیمه بیکاری بواسطه کرونا پرداختند.

داشتن حق اعتراضات صنفی در چارچوب قانون، ایمنی و استاندارد در کار، به روز بودن آموزش های کارگری و کارفرمایی، ارتباط گسترده و خوب جامعه کارگری و کارفرمایی استان و تقدیر از آن، شتاب در یکسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران در زمُره دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

استان پنج میلیون و 200 هزار نفری اصفهان، بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی و 250 هزار واحد صنفی دارد که یک میلیون نفر از جمعیت آن کارگر بیمه شده هستند.

12 اردیبهشت ماه مصادف با نخستین روز ماه می میلادی، به عنوان روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد کل مبتلایان بیماری کووید-19 در کشور به 106 هزار و 220 نفر و تعداد کل قربانیان آن به 6 هزار و 589 نفر رسیده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26179

به "خبرنگاران مسائل کارگری استان اصفهان بصورت هفتگی آنالیز خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسائل کارگری استان اصفهان بصورت هفتگی آنالیز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید