خبرنگاران بیش از 10 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان معدوم شد

به گزارش بلاگ پو، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان 2 هزار و 106 مورد بازدید از این مراکز انجام که بیش از 10 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم شد.

خبرنگاران بیش از 10 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان معدوم شد

دکتر مهدی حسینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تامین غذای سالم و با کیفیت از اصلی ترین و ابتدایی ترین اقدامات لازم برای حفظ سلامت و تامین امنیت غذایی جامعه محسوب می شود و این مهم در ایامی مانند ماه مبارک رمضان و در شرایط شیوع کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار است که دامپزشکی با تشدید نظارت های بهداشتی خود در انجام هرچه بهتر آن می کوشد.

وی اضافه کرد: کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی با بازرسی از محموله های فرآورده خام دامی جابه جا شده در سیستان و بلوچستان و بازدید از مراکز تهیه و تولید فرآورده های خام دامی مانند کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، فروشگاه ها، مراکز توزیع شیر، هتل ها و رستوران ها به بررسی مواردی مثل تاریخ تولید و مصرف، کیفیت ظاهری، دما و شرایط نگهداری و کیفیت و سلامت محصول و فرآورده خام مورد نظر می پردازند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در ماه رمضان امسال 2 هزارو 106 مورد بازدید از سوی کارشناسان این اداره کل در استان انجام که طی این بازدیدها 10204 کیلوگرم فرآورده غیرمجاز کشف و ضبط شده و پس از طی مراحل قانونی و انجام آزمایشات لازم معدوم شده است.

وی اعلام نمود: دامپزشکی در تمامی ایام آماده خدمت رسانی و انجام وظیفه با هدف حفظ سرمایه های دامی کشور و تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه بوده و در این راستا از هیچ گونه سعی و تلاشی فروگذار نخواهد کرد و برای تحقق هرچه بهتر و دستیابی به این هدف از مردم درخواست میشود تا به توصیه ها و پیام های بهداشتی ارائه شده از سوی این اداره کل توجه کنند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27407

به "خبرنگاران بیش از 10 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان معدوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 10 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان معدوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید