تلویزیون ژاپن: تحریم نفت ایران باعث افزایش بهای انرژی می گردد

به گزارش بلاگ پو، پکن- خبرنگاران- تلویزیون دولتی ژاپن با اشاره به تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران از سوی آمریکا گفت: تحریم نفت ایران منجر به افزایش بهای نفت خام در بازارهای بین المللی می گردد.

تلویزیون ژاپن: تحریم نفت ایران باعث افزایش بهای انرژی می گردد

به گزارش خبرنگاران تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد: آمریکا به معافیتی که به کشورهایی از جمله ژاپن اجازه می داد بدون اینکه مشمول تحریم آمریکا شوند از ایران نفت وارد نمایند، امروز سرانجام می دهد و همین موضوع باعث نگرانی ها در خصوص افزایش بهای نفت شده است.

گزارش می افزاید: ژاپن حدود پنج درصد از کل نفت خام وارداتی خود را از ایران وارد می نماید به همین دلیل عمده فروشان نفت در ژاپن بارها خواهان ادامه این معافیت شده بودند.

گزارش می افزاید: کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی به دنبال مذاکره با آمریکا برای ادامه معافیت خرید نفت ایران هستند چین و ترکیه نیز با این اقدام آمریکا مخالف هستند و بنظر نمی رسد که بلافاصله خرید نفت خام از ایران را متوقف نمایند.

تلویزیون ژاپن در گزارش دیگری به انعکاس گشایش نمایشگاه نفت ایران پرداخته و آورده است: ایران بدون توجه به تحریم های آمریکا، نمایشگاه بین المللی نفت و گاز تهران را به عنوان بزرگترین نمایشگاه نفت در خاورمیانه با حضور یک هزار شرکت دایر نموده است.

بر اساس این گزارش، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، در این نمایشگاه عنوان داشت آمریکا امیدوار است میزان صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما پیروز نخواهد شد.

وی اضافه کرد: هر کسی که از نفت به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می نماید، باید پذیرای عواقب آن نیز باشد.

**آساق**1904**

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6750

به "تلویزیون ژاپن: تحریم نفت ایران باعث افزایش بهای انرژی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلویزیون ژاپن: تحریم نفت ایران باعث افزایش بهای انرژی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید