تداوم بحران میان عون و حریری، احتمال ورود نبیه بری برای وساطت

به گزارش بلاگ پو، منابع مطلع سیاسی لبنانی از تداوم بحران میان رئیس جمهور لبنان و نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه این کشور و احتمال ورود رئیس مجلس برای وساطت میان این دو خبر دادند.

تداوم بحران میان عون و حریری، احتمال ورود نبیه بری برای وساطت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الجمهوریه، بعضی منابع سیاسی مطلع لبنانی درباره ادامه فضای تیره حاکم میان میشل عون رئیس جمهور و سعد الحریری نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه این کشور هشدار دادند و اعلام کردند: آنچه بسیار خطرناک است توقف کوششها از سوی این دو است که به طور حتم به بحرانی تر شدن اوضاع در لبنان و پیچیده تر شدن آن منجر خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این منابع بیان کردند: لجاجت میان طرفین به مرحله خطرناک رسیده است.

الجمهوریه لبنان در ادامه به کوشش های اجرا شده از سوی بعضی برای اقناع نبیه بری رئیس مجلس لبنان برای وساطت میان میشل عون و حریری با توجه به قطع ارتباط این دو و قطع رایزنی ها مربوط به تشکیل کابینه اطلاع داد و گزارش داد: این کوششها در پشت پرده سیاسی انجام می گردد تا به پایان برسد اما تا به امروز شواهدی درباره آغاز این اقدامات رخ نداده است.

طبق گزارش روزنامه الجمهوریه لبنان؛ آینده ارتباط میشل عون رئیس جمهور لبنان و سعد حریری نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و به نظر می رسد افق آینده لبنان با توجه به شرایط موجود همچنان نامعلوم باشد.

این روزنامه لبنانی گزارش داد که طبق خبرهای واصله از منابع نزدیک به کاخ ریاست جمهوری پس از فیلم منتشر شده از سخنان میشل عون رئیس جمهور علیه حریری، بحث های سیاسی بسیاری در این زمینه به راه افتاده که ارتباط این دو را در آستانه جدایی قرار داده است.

به دنبال انتشار فیلم ویدئویی از ملاقات عون و دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور قبل از آغاز جلسه شورای عالی دفاع لبنان در کاخ ریاست جمهوری بعبدا که در آن عون، سعد حریری را به دروغگویی متهم می نماید، بحرانی را به وجود آورده است که به نظر می رسد آخرین رشته های ارتباط این دو را قطع کند.

این در حالی است که حریری روز شنبه با رئیس جمهور ترکیه ضمن ملاقات با یکدیگر در شهر استانبول، درباره مسایل مربوط به منطقه و تقویت روابط همکاری دو طرف در زمینه های مختلف با یکدیگر بحث و گفت وگو کردند.

این ملاقات در شرایطی صورت می گیرد که لبنان در بدترین شرایط مالی و سیاسی به سر می برد و حریری هنوز پیروز به تشکیل کابینه جدید نشده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41667

به "تداوم بحران میان عون و حریری، احتمال ورود نبیه بری برای وساطت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بحران میان عون و حریری، احتمال ورود نبیه بری برای وساطت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید