تداوم ادعا های واهی پمپئو علیه ایران و حزب الله

به گزارش بلاگ پو، در پی شکست دیپلماتیک واشنگتن در شورای امنیت مقابل تهران، این کشور بار دیگر به موضع گیری خصمانه علیه تهران و حزب الله لبنان پرداخت.

تداوم ادعا های واهی پمپئو علیه ایران و حزب الله

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز شنبه در اظهاراتی از سر یأس و درماندگیِ ناشی از شکست مفتضحانه سحرگاه امروز این کشور در برابر ایران در شورای امنیت، ادعا کرد: این (عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران) اشتباهی جدّی است و ما از این موضوع متأسفیم.

این درحالیست که شورای امنیت سازمان ملل سحرگاه امروز به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران رأی نداد.

این قطعنامه در نهایت با کسب 11 رأی ممتنع و 2 رأی مخالف در برابر تنها 2 رأی موافق از تصویب در شورای امنیت بازماند. آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رأی مثبت دادند، چین و روسیه به آن رأی مخالف و بقیه اعضا رأی ممتنع دادند.

در همین رابطه، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری پس از نشست خود با وزیر خارجه لهستان نوشت: لیتوانی در ممنوعیت ورود اعضای حزب الله لبنان به این کشور گام مهمی را برداشت. ما از همه کشور های اروپائی می خواهیم تا از این نمونه پیروی نموده و از فعالیت این گروه در اروپا جلوگیری نمایند.

لازم به ذکر است، وزارت خارجه لیتوانی پپنجشنبه هفته گذشته در پیامی توئیتری در همسویی با محور غربی-عبری اعلام نمود که ورود اعضای حزب الله لبنان به این کشور ممنوع است.

در بیانیه صادره از سوی این نهاد در لیتوانی آمده بود که در همسویی با کشور های آمریکا، انگلیس و هلند، لیتوانی مقاومت حزب الله لبنان را موجب تهدید می داند!

در این بیانیه بدون اشاره به هرگونه اسناد و مدارکی مستند و معقول، تنها ادعا شده است که حزب الله از ابزار های تروریستی بهره می گیرد که امنیت کشور های زیادی را تهدید می نماید!

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 32042

به "تداوم ادعا های واهی پمپئو علیه ایران و حزب الله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم ادعا های واهی پمپئو علیه ایران و حزب الله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید