تأیید گزارش های حفاظت میدان نقش دنیا و منظر باستان شناسی ساسانی در اجلاس یونسکو

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل امور پایگاه های میراث دنیای گفت: با کوشش های انجام شده، گزارش های حفاظت میدان نقش دنیا و منظر باستان شناسی ساسانی تائیدیه گرفت.

تأیید گزارش های حفاظت میدان نقش دنیا و منظر باستان شناسی ساسانی در اجلاس یونسکو

فرهاد عزیزی مدیرکل امور پایگاه های میراث دنیای، که به منظور شرکت در چهل و سومین اجلاس میراث دنیای یونسکو به باکو در جمهوری آذربایجان سفر نموده است، امروز پنجشنبه 13 تیر 98 در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اعلام این خبر توضیح داد: امروز در چهل و سومین اجلاس میراث دنیای یونسکو در باکو گزارش های حفاظت میدان نقش دنیا و منظر باستان شناسی ساسانی فارس مورد آنالیز، تایید و تصویب نهاده شد.

او اضافه نمود: کشور ایران به واسطه قانون الحاق به کنوانسیون حمایت از میراث طبیعی و فرهنگی دنیا متعهد به پاسخ گویی و ارائه گزارش های درخواستی مرکز میراث دنیای یونسکو در مورد آثار ثبت شده ایران در فهرست میراث دنیای است.

عزیزی ادامه داد: این گزارش ها در قالب چند دسته گزارش های مدیریتی، دوره ای، حفاظتی، پایشی و... تعریف شده که سالانه بنا به اولویت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و متولی آثار تاریخی درخواست می گردد.

او گفت: در سال گذشته دو گزارش حفاظتی مرتبط با دو اثر میراث دنیای میدان امام اصفهان و منظر باستان شناختی ساسانی فارس در اولویت گزارش های بین المللی دفتر امور پایگاه های دنیای قرار داشت که مطابق زمان درخواستی مرکز میراث دنیای تهیه و ارسال شد.

مدیرکل امور پایگاه های دنیای گفت: این گزارش ها در روز جاری در چهل و سومین نشست میراث دنیای در باکو مورد آنالیز نهاده شد و تاییدیه های لازم را دریافت کرد. به همین دلیل، رهنمون های آینده درخصوص اقدامات گزارش شده به نمایندگان ایران در نشست مذکور ابلاغ شده و در دستور کار پایگاه های دنیای مربوطه قرار خواهد گرفت.

چهل و سومین اجلاس کمیته میراث دنیای یونسکو از تاریخ 30 ژوئن تا 10 جولای (9 تا 19 تیر) در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می گردد و سال جاری جنگل های هیرکانی از ایران در میان نامزدهای ثبت در فهرست دنیای دیده می گردد.

پرونده جنگل های هیرکانی مستقلاً به نام ایران در این اجلاس ارائه و آنالیز خواهد شد و فردا اعضای کمیته میراث دنیای یونسکو فردا آدینه 14 تیر، پرونده جنگل های هیرکانی را به نام ایران آنالیز می نمایند و در صورت موافقت این پرونده به عنوان بیست و چهارمین اثر ملموس و دومین اثر طبیعی از ایران ثبت دنیای خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8634

به "تأیید گزارش های حفاظت میدان نقش دنیا و منظر باستان شناسی ساسانی در اجلاس یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأیید گزارش های حفاظت میدان نقش دنیا و منظر باستان شناسی ساسانی در اجلاس یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید