تأکید ارتش الجزائر بر تسریع در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش بلاگ پو، رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر بر ضرورت تسریع در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مبارزه با فساد مالی تأکید کرد.

تأکید ارتش الجزائر بر تسریع در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، احمد قاید صالح رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر تأکید کرد که تسریع در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بر اساس جدول زمانی معین شده و مطابق با قانون اساسی یک ضرورت است.

صالح روز دوشنبه(دیروز) در جریان بازدید از ایالت بشار، بر پایبندی به مفاد قانون اساسی تأکید کرد و گفت که اولویت دادن مصلحت کشور بر منافع شخصی و کنار گذاشتن هر گونه وابستگی های شخصی و حزبی، کلید حل بحران کنونی است.

طبق گزارش شبکه النهار الجزائر، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور بر پایبندی به قوانین کشور و قانون اساسی برای حل بحران فعلی تأکید کرد.

وی هشدار دارد که بعضی طرف ها با مخالفت های خود در صدد بدنام کردن دیگران و ارائه پیشنهادات نادرست و غیرسازنده هستند که تنها به طولانی شدن مدت زمان بحران می انجامد.

صالح اشاره نمود که اجرای اصلاحات مفصل و دقیق در حوزه اختیارات رئیس جمهور جدید است.

از سوی دیگر دستگاه قضایی الجزائر روز دوشنبه (دیروز) یک تاجر به نام علی حداد که از نزدیکان به عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق این کشور است به اتهام فساد و در اختیار داشتن گذرنامه دومی به شش ماه حبس محکوم کرد.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق الجزائر دوم آوریل گذشته در پی گسترش اعتراضات به نامزدی وی برای پنجمین بار متوالی در انتخابات ریاست جمهوری، از قدرت استعفا داد و به دنبال آن عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس الأمه (مجلس) الجزائر به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور انتخاب شد و قرار بود طی 90 روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار گردد اما اخیرا پس از آنکه هیچ فردی به عنوان نامزد انتخابات ثبت نام نکرد، برگزاری این انتخابات به تعویق افتاد و دوره ریاست جمهوری بن صالح نیز تمدید شد.

م

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8150

به "تأکید ارتش الجزائر بر تسریع در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید ارتش الجزائر بر تسریع در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید