براتی: ثبت آسیب در ورزشکاران به صورت جزیره ای انجام می گردد

به گزارش بلاگ پو، یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است: در بحث پیشگیری از آسیب پروتکل خاصی نداریم و ثبت آسیب ها در ورزشکاران به صورت جزیره ای انجام می گردد.

براتی: ثبت آسیب در ورزشکاران به صورت جزیره ای انجام می گردد

دکتر امیرحسین براتی در گفت وگو با خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که آیا پروتکل خاصی برای پیشگیری از آسیب در رشته های ورزشی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: در زمینه پیشگیری از آسیب از لحاظ علمی در اول راه هستیم و ثبت آسیب ها به صورت جامع و مدون صورت نمی گیرد. البته اگر حرکتی نیز انجام گردد، به صورت جزیره ای است.

وی گفت: متأسفانه پروتکل های تحقیقاتی مدون و ثابتی برای پیشگیری از آسیب در رشته های مختلف ورزشی وجود ندارد و اگر تحقیقاتی نیز انجام شده باشد، در حد رساله و سرانجام نامه است.

این متخصص پزشکی ورزشی توضیح داد: تنها رشته ای که تحقیقات علمی در زمینه پیشگیری از آسیب طی چند سال گذشته به صورت 11+ اجرا می گردد و در دستورالعمل فیفا واقع شده است، فوتبال است که اجرای آن در فوتبال طی سالیان اخیر سبب کاهش آسیب های زیادی در ورزشکاران شده است. البته اجرای این پروتکل در تمام باشگاههای فوتبال اجباری شده، اما این که چقدر عملیاتی می گردد بستگی به سیاست باشگاه ها دارد.

براتی اعلام نمود: در زمینه پیشگیری از آسیب در کشتی نیز تحقیقات زیادی انجام شده و پروتکل آن در حال تدوین است. البته چون به دنبال صحت کامل از نتایج آماری آن هستیم، هنوز به صورت دستورالعمل است که امیدوارم نتایج تحقیقات آن هر چه سریع تر در کشتی نیز عملیاتی گردد.

وی در سرانجام گفت: در سایر رشته ها نیز امیدوارم تحقیقات خوبی در زمینه پیشگیری از آسیب صورت بگیرد تا در آینده به وسیله تحقیقات علمی در کاهش و پیشگیری از آسیب ها در ورزشکاران به نتایج علمی خوبی دست پیدا کنیم، قبل از این فدراسیون ها مجبور شوند هزینه سنگینی را برای درمان و توانبخشی ورزشکاران خود بپردازند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4767

به "براتی: ثبت آسیب در ورزشکاران به صورت جزیره ای انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براتی: ثبت آسیب در ورزشکاران به صورت جزیره ای انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید