افزایش 50 درصدی حقوق پرستاران از سال جاری

به گزارش بلاگ پو، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 50 درصدی حقوق پرستاران و 35 درصدی حقوق پرستاران شرکتی از سال جاری اطلاع داد.

افزایش 50 درصدی حقوق پرستاران از سال جاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر مریم حضرتی در جریان سفر یک روزه خود به استان یزد با بیان این که در دوران کرونا چهار هزار و 500 پرستار در بیمارستان های کشور مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بودند، اظهار کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته مجوز استخدام سه هزار پرستار و دو هزار و 284 پرستار قراردادی نیز گرفته شده که منتظر تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان نظام سلامت، اضافه نمود: حقوق پرستاران 50 درصد و پرستاران شرکتی نیز 30 تا 35 درصد افزایش یافته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان این که تعرفه گذاری خدمات پرستاری قانونی 14 ساله بوده و این مهم نیز به تصویب رسیده ولی اجرایی نشده است، گفت: با ورود رئیس قوه قضائیه به این موضوع و معین مدت چهار ماهه برای بازرسی و آنالیز موضوع، منتظر معین تکلیف این قانون هستیم.

حضرتی توضیح داد: اواخر سال 96 کارگروه تخصصی اصلاح نظام پرداخت به منظور آنالیز مسایل و مسائل نظام پرداخت پرستاران با طرح قاصدک در معاونت پرستاری تشکیل شده است.

این مسئول در ادامه با بیان این که مهمترین تصمیم کارگروه تخصصی اصلاح نظام پرداخت، اصلاح شیوه پرداخت کارانه و اضافه کار کارکنان غیر پزشک بود ، بیان نمود: این مهم برای اجرا به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی ابلاغ و براساس آن از ابتدای اسفندماه 98 پرداخت اضافه کار و کارانه جداگانه محاسبه و پرداخت می گردد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در خاتمه گفت: برای پرستاران فوق العاده ای ویژه در نظر گرفته شده که پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26397

به "افزایش 50 درصدی حقوق پرستاران از سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی حقوق پرستاران از سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید