آمریکا دستور خروج دیپلماتهای خود را از ونزوئلا صادر کرد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک روز پس از آنکه مقامات واشنگتن خوآن گوایدو رهبر 35 ساله مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور این کشور به رسمیت شناختند، وزارت امور خارجه آمریکا به بعضی از کارکنان دولتی شاغل در سفارتخانه این کشور در ونزوئلا دستور داد تا خاک این کشور را ترک نموده و از شهروندان آمریکایی ساکن در ونزوئلا خواست که همین کار را انجام دهند.

آمریکا دستور خروج دیپلماتهای خود را از ونزوئلا صادر کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: ما این اقدام را بر مبنای ارزیابی کنونی خود از وضعیت امنیتی در ونزوئلا انجام می دهیم.

لازم به ذکر است که نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه با اعلام قطع روابط دیپلماتیک خود با واشنگتن، به کارکنان سفارت آمریکا در ونزوئلا 72 ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعلام قطع روابط دیپلماتیک کاراکاس- واشنگتن از سوی دولت مادورو با خروج دیپلمات های آمریکایی از ونزوئلا مخالفت کرد. وی با انتشار بیانیه ای مدعی شد که دیپلمات های آمریکایی در ونزوئلا خواهند ماند؛ زیرا کسی که از قطع روابط دیپلماتیک سخن گفته، مشروعیت قانونی ندارد!

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4204

به "آمریکا دستور خروج دیپلماتهای خود را از ونزوئلا صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا دستور خروج دیپلماتهای خود را از ونزوئلا صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید